Gå til innhold

Noen som ammer som gir mme på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har lillegutt spist begge puppene til alle måltidene og jeg har begynt å bli så veldig sår på den ene, så valgte å gi mme til kveldsmåltidet. Han spiste så masse, ca 200 ml!!!!

Han har ikke lagt på seg noe på tre uker nå, så har lurt på om det begynner å bli for lite mat...

Han sovnet som en stein kl 20, pleier vanligvis å ligge og snu seg i ett kvarter før han sovner til vanlig...

Lurer på om jeg begynner å få for lite melk jeg, han er snart 5 mnd. Er det andre som gir mme på kvelden, men ammer til vanlig? Burde jeg kanskje prøve å pumpe meg nå så ikke produksjonen går ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melkeproduksjonen er ikke så effektiv på kvelden, så du kan nok godt gi mme på kvelden.

Kjenner mange som ammer ellers om dagen og gir mme på kvelden. Det metter mer og de barna har en roligere søvn. Fikk vite det for ikke så lenge siden. Morsmelka på kvelden er ikke så mektig som ellers og de blir ikke så mette av den.

Bare fortsett du å gi mme om kvelden, det går helt bra.

Skrevet

Jeg ammer snuppa hele døgnet. Har masse melk. Til kveldsmåltidet gir jeg en porsjon grøt ved 18-tiden, så stell etterpå, og tilslutt pupp på sengekanten.

Har du begynt med grøt eller gir du bare melk ennå?

Egentlig kunne jeg bare gitt melk, men siden snuppa har spist både to og tre ganger på natten, og nekter å ta flaske, prøver vi å få til endring i søvn/mat mønsteret. Hun sover klart bedre når hun får grøt om kvelden etterfulgt av pupp en times tid etterpå.

Jeg kan desverre ikke svare deg på spørmålet ditt, men ville bare dele med deg det vi gjør!

Fortsatt fin kveld :)

Skrevet

only

tror du tar litt feil angående dette med mm om kvelden...jeg har hørt det mottsatte iallefall..at mm om kvelden er mer mettende enn på dagen... pga at den er tykkere..babyen må streve litt mer med å få den ut... men den er fetere....

Skrevet

Produksjonen er best tidlig på dagen, kan jo prøve å pumpe deg noen ganger på dagen også, og på natten, så går nok produksjonen opp igjen.

Vi gir litt mme på kvelden fordi etter full pupp er han enda ikke mett, lagrer opp for natten. Han sover hele natten, 2 mnd gml bare!, så jeg ser ikke noe feil i å gi litt mme i det hele tatt, han må jo bli mett!!

Skrevet

Jeg gjør !

Og det har jeg gjort siden vesla var 4 uker. Gir henne 1 flaske mme om kvelden (ca 150-200ml),og det hun vil ha av pupp etterpå (av og til drikker hun det som er i puppene,av og til bare kos).

Jeg har ammet ellers selv hele dagene. Men begynte med velling(tynn tynn grøt som en får i flaske sammen med mme/mm) som siste måltid,og hun sover ca 9 timer i strekk om natta.

Noen dager bruker jeg å pumpe i tillegg mellom ammingen for å øke produksjonen.

Og vesla her er 5 måneder i dag faktisk,så hun er like gammel som din :-)

Skrevet

Skulle si.....begynte med velling da hun var 3 måneder.... :-)

Skrevet

bare gi mme du...da slipper du strevet, og du trenger ikke beskymre deg over at barnet kanskje går sulten!

gi pupp først, og føler du fortsatt han ikke er mett så gi mme...

han spiser til han er mett, så hvis han vil ha 200ml....så gir du han d;-)

hvis du synes det går greit å pumpe deg, kan du jo alltids prøve å pumpe litt på morgen når du har ekstra mye, men det kan henne du plutselig må gi den melka pga av at han da plutselig mangler et måltid;-)

siden han er 5mnd, så ville jeg kanskje hørt med helsestasjonen, og muligens begynt me litt grøt...mange som må begynne med det i 3-5mnd alderen!!

lykke til:)

ps: man har mer fett i melka om kvelden, for at barna skal kunne sove natta over;-)

Skrevet

Ja, jeg har gjort det på begge barna mine. Ikke noe problem, ammet fult på dagen, og ettermiddagen. Bare det siste måltidet som er mme til de er 6mnd og da begynner jeg med velling. Hadde ikke noe problem med melkeprod. med bare å kutte ut siste amming på kvelden. Jeg pumpet meg noen kvelder, men det var for å slippe så mye lekk. på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...