Gå til innhold

Å gifte seg "hemmelig"?

Girly *snuppa og snuppen*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det negativt å gifte seg i all stillhet?

Har fått negative reaksjoner fra f eks frisøren min - "skal dere ikke ha stor fest" og andre kommentarer i samme stil...

Vi ønsker å gifte oss, vi har hus og alt vi trenger - tar et lite og flott bryllup kun med forlovere. Informerer slekt og venner om den gode nyheten i etterkant. Er det noe feil med det? Jeg tar det da for gitt at vi ikke får masse presanger etc, men at venner og familie bare er glade på våre vegne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er negativt. Det er deres dag, er ikke alle som føler for å ha store fester. Kjenner mange som har hatt middag kun med forlovere, foreldre og søsken. Har vært i brylluper der brudeparet + foreldre og forlovere hadde middag på i en svuite, etter middagen var det fest med venner på et idrettshus.

Ikke glem det er deres dag, dere bestemmer

Skrevet

Takk! Vi har tenkt å formidle nyheten i julekortene - som vi sender ut så sent at folk skal slippe å tenke at "nå må vi ordne med jule/bryllups presang". Vi ønsker ikke noe oppstuss. Foreldrene våre vet ikke engang om bryllupet, at de har lyst til å gi oss noe er kanskje en selvfølge og velkomment, men alle andre skal ikke føle at de må gi noe. Jeg gifter meg for min, mannen og babyen vår sin skyld - ikke for gavene. Ikke noe galt eller sårende for noen det?

Skrevet

Hei!

Andre har faktisk ikke noe med hvordan dere velger å feire dagen, de bør være glad på dere vegne, at dere velger å gifte dere. Dette er et personlig valg, og det må de rundt respektere.

Dere skal gjøre det på deres premiser og ikke andres. Det er deres dag.

Vi giftet oss i sommer, og da på våre premisser. Vi angret mange ganger på at vi valgt å fortelle det til familie og venner da det ikke ble godt mottatt, men lot oss ikke påvirke og gjorde som vi hadde planlagt.

Det ble kirkbryllup på en onsdag i full brudestas! Familie og venner fikk komme i kirka om de ønsket, men at det ikke ville bli noe etterpå.

Da tok vi med oss forloverne ut å spiste. Plassen vi var på etterpå var godt forbredt og hadde skapt en nydelig ramme rundt det.

Det var en helt fantastisk dag, og vi fikk det akkurat slik som vi ønsket.

Gled deg og lykke til

Hilsen Go.

Ps! Har en nydelig klassisk og stilig brudekjole til salgs i st 36-38. m tilbehør

Skrevet

Vi giftet oss i stillhet i fjor sommer. På forhånd hadde vi invitert familiene våre på sommerfest hjemme hos oss med reker og hvitvin, uten at vi hadde sagt hva anledningen var. Festen skulle være samme dag som vi giftet oss, og en sommerfest med reker og hvitvin er jo noe som er vanlig å invitere til om sommeren. De eneste som fikk vite noe var forlovere med partnere, for de skulle jo være med i Tinghuset. De som var invitert var våre foreldre, søsken med ektefeller og barn, ei bestemor og en tante og onkel, 23 gjester i alt med smått og stort inkl forlovere med kjærester + brudeparet og vår sønn.

Den dagen vi skulle gifte oss, og holde sommerfesten, tok jeg med min forlover til frisøren. Jeg hadde ikke brudekjole, bare en helt enkel turkis sommerkjole fra Neste Stopp. Vielsen skulle være kl. 11.15 og vi hadde invitert til fest kl.16. Vielsen ble tatt opp på video/dvd av min forlovers samboer. Det hele forløp raskt og effektivt, men veldig høytidlig.

Når gjestene kom fikk de servert champagne og jordbær. Vi hadde dekket på på terrassen med partytelt og langbord. Tror ingen av gjestene ante noe og hva vi hadde gjort bare noen timer tidligere.

Da alle gjestene hadde kommet fikk vi alle til å komme inn i stua hvor vi sa vi skulle vise en liten film og sønnen vår. Han var da 1 år og 7 mnd gammel. Det ville de jo selvfølgelig... Men i stedet for å vise en film av sønnen vår viste vi filmen fra Tinghuset og vielsen. Tror du det var mange som fikk seg en overraskelse, eller?? Det gikk en liten stund før de skjønte hva vi hadde gjort samme dagen. Men det som var fint var at det ikke var noen som følte seg snytt for et "ordentlig" bryllup. Festen ble et uforglemmelig minne og vi hadde det utrolig moro. Min bestemor på 91 år holdt ut til kl. 01.30 og vi andre satt ute på terassen og hadde usannsynlig artig helt til kl.04!!

Litt utpå ettermiddagen, den dagen vi giftet oss og etter at gjestene hadde fått servert nyheten, sendte jeg SMS til alle mine venninner om at vi hadde giftet oss. Har fått bare positive tilbakemeldinger i etterkant på måten vi giftet oss på. Verken mannen min eller jeg er spesielt glade i oppmerksomhet så det var vel ingen som var spes. overrasket over at vi valgte å gjøre det i stilhet.

En annen grunn til at vi valgte å gifte oss i stillhet er at vi er godt etablert med hus og alt av innbo. Vi trenger ikke en masse pakker og oppmerksomhet og vi har en bra økonomi så vi har råd til å kjøpe oss det vi trenger.

I ettertid har vi aldri angret oss på måten vi giftet oss på. Vi fikk det som vi ønsket oss og vi ser tilbake på denne dagen som en utrolig vellykket dag.

Så lykke til med bryllupet! Mitt råd er å gjøre det dere føler er riktig for dere. Blås i hva frisøren og alle andre måtte mene.

Skrevet

Dette er deres dag, så jeg mener dere bestemmer hele settingen selv. Mulig noen vil bli skuffet ,men det viktigste er at dere får en perfekt dag :)

Lykke til med dagen :)

Skrevet

Synes ikke du skal tenke på hva andre synes, jeg. Dere gifter dere for deres skyld,ikke for alle andres. Klart noen vil synes det er kjipt at de ble snytt for en fest,men det får være. Tror sikkert at foreldre synes det er en lettelse å slippe alt det styret det er med store bryllup. Evt. kan dere bare ha en real fest i ettertid,når sjokket har lagt seg. Eller ta med de nærmeste ut å spise for å feire at dere har gifta dere.

Vi stikker over til Statene om noen få uker for å gifte oss,og absolutt ingen vet noe :-)

Ingen av oss har interesse av å være hovedpersoner i et bryllup,og ønsker heller ikke å feire det med familie. Vi kommer fra ulike kanter av landet,og det byr på praktiske problemer. Så vi bare driter i alle andre og gifter oss for vår egen skyld!

Lykke til med den store lille dagen:-)

Skrevet

Det som er helt sikkert er at man må få velge det bryllupet man selv vil ha! Andre har ingenting med det og i hvert fall ikke frisøren din. Dessuten tror jeg det er sånn at uansett hvilken løsning man velger, så vil det finnes noen som mener man burde valgt annerledes. Skal dere ikke be flere? Skal dere be så få? Hvorfor skal dere ikke invitere onkel Per? Hvis hun kommer, kommer ikke jeg? Skal dere servere det?!? osv osv.

Dere får bare overhøre alle dem som mener noe og velge den løsningen dere trives med.

Skrevet

Takker for tilbakemeldinger! :-) Tenker bare med skrekk og gru på alt styret det var når vi skulle ha barnedåp - denne dagen blir kun for oss selv! :-) Vi skal kose oss! Skal ha fin kjole, være pyntet og fin, ta bilder - spise masse god mat - bo på bryllups suiten - bare kose oss! :-) Så får folk si akkurat hva de vil!

Prinsesse for en dag skal jeg ihvertfall være! :-) I dag har jeg vært og prøvd kjole, det blir en rosa drøm! :-)

Skrevet

Hvis dere vil så gjør det! Vi fikk bare positive tilbakemeldinger da vi giftet oss hemmelig. Kun forlovere visste om det på forhånd.

Skrevet

Broren min giftet seg borgerlig i all hemmelighet, ingen som visste noenting. De hadde valgt noen venner på en annen kant av landet som forlovere, vi andre fikk vite det da vi leste bryllupsannonse i avisen dagen etterpå. Da var de reist til utlandet på bryllupsreise.

Ingen som reagerte negativt på det,men mamma (og pappa og) ble litt trist over at hun ikke fikk sett selve vielsen.

Jeg har bestandig følt at jeg "må" ha kirkebryllup med stor familiefest pga dette, for å kompensere liksom.

Men da jeg spurte foreldrene mine , om hva de hadde sagt dersom vi giftet oss borgerlig, uten stor fest, var de veldig positive, men sa at de ville satt veldig stor pris på å få være med på vielsen.

Det er veldig spesielt for de aller fleste foreldre å få sett på når barna deres blir gift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...