Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 gammel baby.noen som har gitt det ,eller er det ikke bra å gi. `?
Crazywoman Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 lurer selv. Spiser OFTE fiskepinner med brokkoli og gulrøtter. Har lurt om jeg kan stavmikse dette med litt MME og gi gullet. Hun er 8,5 mnd. Har sett at de har middagsglass med fisk fra 8 mnd fra Småfolk.
lifa og Eline Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Jeg ville ventet med fiskeboller. Kan godt gi fisk men hikke ferdige produkter. som fiskeboller. fiskekaker, fiskepinner osv. det er for mye salt i det. Lager dere fiskemat selv kan dere jo kutte ut saltet og da er det greit. Knerpet potet aner jeg ikke hva betyr, men vil gjette på most?
Hanne Elise Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Min datter fikk krakka potet med fiskebolle oppi og blanda det med MME da hun var 6,5 mnd, har planer om å gi det igjen nesten gang vi skal ha det.. Hadde faktisk litt karri oppi også, hun syntes det var godt!!! Fisk kan en visst bare gi, det er oppskrifter med fisk i den mat-boka en får på HS også. Hun liker ikk middagsglass så noe må en jo finne på.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 fiskepinner til baby? Du tuller vel. Er jo nesten bare mel, salt og fett i de.
Luca Skrevet 11. september 2006 #6 Skrevet 11. september 2006 Hadde ikke gitt slike typer ferdigmat til en liten baby, det er alt for mye saltinnhold i det. Nyrene til små babyer har problemer med å skille ut saltet, og det kan faktisk være farlig i store mengder(regner med at vi da snakker om ferdigprodukter hver dag eller noe sånt)
Hanne Elise Skrevet 11. september 2006 #7 Skrevet 11. september 2006 Nå er det jo ikke snakk om store mengden fiskebolle tenker jeg. Har gitt henne kjøttkaker i brunsaus og, dvs en bitteliten most kjøttkakebit og hjemmelaga brunsaus før den var saltet. Men på 1 mnd har det skjedd 2 ganger at hun har fått slik mat så saltet hun har fått til nå er nok ikke så veldig mye akkurat. Det er greit nok at en ikke skal gi mat som er saltet pga nyrene men en kan da gjøre hva en selv synes er praktisk og fungerer greit uten at babyen dermed får nyresvikt. Det skjer IKKE etter noen biter av en fiskebolle hver uke. Babyene våre tåler litt. Det blir litt for mye hysteri rundt maten til babyene synes jeg, og i dag er en så overforsiktig at det nesten er litt for mye innimellom. Så når skal en begynne da å gi ungen akkurat den maten en spiser selv? På 1-årsdagen? Nei gi de litt "vanlig" mat innimellom.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #8 Skrevet 11. september 2006 Jeg personlig mener at det er tidlig nok å BEGYNNE tilvenningen til vanlig mat når de har passert 1 år og så ta det forsiktig fra da av.
Only Skrevet 11. september 2006 #9 Skrevet 11. september 2006 Gutten min på 8,5 mnd fikk i dag fiskebolle, potet, gulrot og litt saus til middag. Spiste som en gal...
Crazywoman Skrevet 12. september 2006 #10 Skrevet 12. september 2006 Ja, det er jo snakk om tilvenning og gi litt om litt.... De skal jo bli vant med vår mat en dag. 1 år er litt drøyt syns jeg..........
KaMa Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 Er det ikke anbefalt å vente med fisk til etter året? Er jo nok av andre ting å gi.. Når det er sagt, så tviler jeg på at noen baby har blitt varig skadet av verken fisk eller fiskeboller, men her har vi tenkt å vente til han blir over året for å være på den sikre siden..
mamma til Tobias og 3små Skrevet 12. september 2006 #12 Skrevet 12. september 2006 http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/f_rste_leve_r/tte_m_neder/kan_man_forebygge_matvareallergi
joooosefine Skrevet 12. september 2006 #13 Skrevet 12. september 2006 Min datter er 7 måneder, og ho har fått fiskepudding til middag en gang. Jeg tror det ikke er noe problem med å gi fiskebolle og slike ting, det er greit nok at de ikke skal ha for mye salt, men man må ikke bli ekstrem den andre veien heller. Litt salt skal jo spedbarn også ha. Det man virkelig skal være forsiktig med, er halvfabrikata posesupper, gryteretter osv. DER er det salt!!! Som sakt; alt med måte, det er det beste. Jeg pleier ofte å putte litt smør i maten hennes, for å få litt mer smak og litt mer kalorier. Det er jo ikke så mye energi i most potet, gulrot og brokkoli.
løva Skrevet 12. september 2006 #14 Skrevet 12. september 2006 Kommer ann på hvordan man bruker, vi bruker noen med 60%fisk i.
løva Skrevet 12. september 2006 #15 Skrevet 12. september 2006 Jeg gjør det til jenta mi på 7mnd. Hun får mye av det vi spiser, spiste pizza i går. Da spiser hun kantene:) Ellers spiser hun fiskebolle, fisk, fiskekaker, grøt osv. Er jo bare å være litt obs om man har allergi i fam. det har ikke vi, så hun får det vi spiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå