Gå til innhold

Dere med SF-mål som ligger over gjennomsnittet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere overvektige eller store selv? Jeg lå over gjennomsnittet i begynnelsen, men nå ligger jeg midt på. Lurer på om det var pga at jeg var litt overvektig? Når livmoren vokser så strekkes jo løshuden slik at det ikke blir så "valkete" på magen lengre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja... overvektig å overvektig, har noen kg ekstra, men her skyldtes ihvertfall det høye sf målet for mye fostervann. på førsten tror jeg det nok skyldtes de ekstra kg ja.

Skrevet

Jeg lå godt over helt til nå i det siste.. Men jeg er ikke overvektig..

Skrevet

Det har nok inga betydning hvordan man er fra før. Livmora vil vokse like mye om du er overvektig eller ikke. Og det er jo den de måler. Har nok mer med mengden fostervann og hvordan ungen ligger når de måler.

Skrevet

jeg var ikke overvektig i det hele tatt, men lå godt over hele tiden, lå over det grønne skravert også men no på sist kontroll(da var eg 37u) var jeg plutselig inne på den rød streken... !!!

Skrevet

Jeg er ikke overvektig og har hatt høye mål hvert svangerskap.

Skrevet

jeg ligger to uker over. men er ikke overvektig. heller motsatt.

men jeg er høy. kansje det har noe med saken og gjøre??

legen sa at kansje babyen var litt eldre en vi trodde, men det mente jordmor var vanskelig og si.

hm... kansje jeg har spist for mye sukker i graviditeten. det skal vist gjøre at babyne vokser. vet det har godt noen liter is...

Skrevet

Er ikke overvektig, men ligger helt øverst på det grønne feltet. Vekstmålinger viser at lillebror ligger rundt 5% på pluss (men det er jo ikke mye).

Skrevet

Spurte legen om dette sist jeg var på kontroll. Han sa at fedme ikke hadde noe med SF-mål å gjøre.

Skrevet

Jeg var ikke overvektig, men har ligget himmelhøyt over... Og babyen er ikke veldig stor (beregnet til 3800) og jeg har ikke mye fostervann, bare stor mage;)

Skrevet

Jeg er 170 høy og veier vanligvis 40kg, nå veier jeg 56..(Ligger godt over SF måla) Så jeg kaller meg ikke særlig stor.. Tror nok det er andre ting som spiller inn :)

Skrevet

Jeg har litt trivselstillegg, og ligger godt over det skraverte feltet (sf-mål på 39 i uke 37/38). Har vært på gjennomsnittet også, men stort sett lagt over i dette svangerskapet. Tror ikke overvekt/undervekt har noe med størrelse på livmoren å gjøre, det er vel mer sannsynlig at det skyldes mengde fostervann, størrelse på baby, hvordan baby ligger under måling etc.

Skrevet

Jeg er ikke noe større enn gjennomsnittet, det er heller ikke barnet, men jeg har visst myyye fostervann. SF-målet er nok bare en veiledning for veksten der inne, tror ikke det skal taes så forferdelig tungt om det ligger litt over/under perfektstreken :)

Skrevet

Jeg har lagt over på SF hele tiden, det gjorde jeg under forrige svangerskap også. Og ja jeg er overvektig. Men det er ikke bare derfor jeg har høyt SF-mål. Har vært til ultralyd og fått bekreftet at det er en stor baby også denne gangen i tillegg til mye forstervann ( akkurat som forrige svangerskap).

Skrevet

Jeg er normalvektig og SF-målet er nå rett på utsiden av det grønne feltet. I begynnelsen lå det på den røde streken, og så de siste 3 måligene har det gradvis vokst seg ut av det grønne feltet. Jordmor mente det kunne ha med at både jeg og mannen er høye, og lot ikke til å være et snev av bekymret pga det.

Skrevet

Jeg har hele tiden ligget over den røde streken, men innenfor det grønne feltet. Er normalvektig. Det har vel mer å gjøre med str. på barnet og hvor mye fostervann man har tror jeg.

Skrevet

Jeg ligger også godt over den røde streken, men innenfor det grønne. Jeg er ikke overvektig og har heller ikke mye vann i kroppen. I følge den ordinære ul i uke 19 så er ikke babyen min spesielt stor heller, selv om hun er innenfor normalen da.

Skrevet

Det har seg faktisk slik at det er livmor, og ikke fettet som måles! Livmor blir ikke større selvom du er stor! Jeg har tilnærmet 0 i fettprosent over magen, noe alle leger og jm komenterer, men ligger likevel laaangt over farget felt. Ikke ser jeg stor ut heller! Får hele tiden høre at jeg er liten.. og kjenner mange STORE med normale mål... så nei... du trenger slettes ikke være for tykk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...