*3barns mamma* Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 hvor går grensen når en ikke kan fly lengre som gravid? og når kan en ha med nyfødt baby?
eir@ Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Når det er fem uker igjen eller mindre til termin, må du ha legeattest for å få lov til å fly. Er det tre uker eller mindre til termin, får du ikke lov uansett. Dette gjelder for innenlandsflygninger. (I hvertfall var det sånn sist, da jeg gikk gravid, for et år siden.)
Sylwania Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Du kan ha med en nyfødt baby med en gang. Venninna mi måtte fly fra sykehuste og hjem med babyen, og da var den 3 dager gammel, men jeg tror ikke at jeg ville ha lagt ut på en kjempe lang reise med helt ny baby.
Ranveig R Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Hos Norewgian.no står det følgande: ------------------- Gravide Dersom du venter barn, kan du normalt fly med Norwegian inntil 4 uker før forventet nedkomst. På reiser under 4 timer kan gravide fly med Norwegian inntil 2 uker før forventet nedkomst. Det må fremvises legeattest som bekrefter fremdriften i svangerskapet, samt at legen erklærer den gravide som frisk nok til å kunne foreta flyreisen. Innenfor 2 uker før forventet nedkomst aksepteres ikke gravide passasjerer. Dersom du er i tvil, vennligst ta kontakt med vårt kundesenter på tlf. 815 21 815. ------------------- Og hos Sas-Braathens: ------------------- Gravid SAS Braathens aksepterer gravide inntil 4 uker før termin. For reise mellom 2 og 4 uker før termin kreves det en legeerklæring. Reisetiden for hver enkelt strekning kan ikke overstige 4 timer. Gravide aksepteres ikke mindre enn 2 uker før termin. -------------------- Så vidt eg veit fins det ingen reglar for kor små babyar som kan fly, det står heller ingen ting om det på sidene. Spedbarn er frå 0-2 år, enkelt og greitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå