Bruse tobarnsmamma Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Hei! Min jordmor sier at sæd er det eneste som virker inn på modning i forhold til fødsel.Noen som har hatt god "effekt." av sex eller at fødselen startet timer etter det?? sist gikk jeg ti dager over og hadde vel sex på 8 dagen over og 9 dagen gikk slimproppen og dag 10 var hun født.Men vet jo ikke om det var det som hjalp eller om jeg bare var klar da...Noen erfaringer??
lilli Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Hadde sex lørdag formiddag, ved midnatt startet fødselen. Slimproppen hadde gått fredag. Vanskelig å vite om fødselen hadde startet uansett, men tror vi prøver dette nå også! Var forresten to dager over termin.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 De tre andre fødslene mine har alle startet under et døgn etter siste omgang i senga... Så her har det i allefall virket. Håper det virker denne gangen også. Rett før jeg voldtar den stakkars mannen....
Bruse tobarnsmamma Skrevet 11. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2006 Høres ut som det er verdt å prøve da..selv om ikke det er det man tenker mest på her man går høygravid..Dessuten visst det også får fortgang på fødselen blir riene kanskje fortere effektive og fødselen kortere..?? Takk for svar!!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 Nå i den siste tiden har det kommet ut en vitenskapelig undersøkelse av om sex kan starte en fødsel eller ei. Tror det tidligere ikke har blitt forsket på det vitenskapelig. 6000 par var med på undersøkelsen. Der ble det konkludert med at sex ikke er med på å starte fødseler. Det er nok en kombinasjon mellom mors kropp og barnet som setter en fødsel i gang sies det.....
Bruse tobarnsmamma Skrevet 11. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2006 Flere erfaringer??
guttemamsen80 Skrevet 11. september 2006 #7 Skrevet 11. september 2006 smug titter fra første trimester, og vil bare svare; JA sex kan starte fødsel. Begge mine startet sånn...fikk to uker før termin. Bestemte meg for å ha sex, og med en gang etterpå startet veene vet også en dame, som kom på sykehuset....var godt over tida...jordmora ba de dra hjem og ha seg, og de kom tilbake noen timer etterpå....da var fødselen i full gang:-).....så jeg tror på det!!!
Bruse tobarnsmamma Skrevet 11. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 11. september 2006 Takk for svar igjen!! Høres bra ut!!
Emmilo Skrevet 11. september 2006 #9 Skrevet 11. september 2006 Det er et evne i sperman som heter...glandoline... eller noe slikt, og det er også et evne som brukes til å åpne opp livmoderstappen. Så hvis ikke bevegelsene setter igang ting så kan sperman hjelpe...litt...
msbu Skrevet 11. september 2006 #10 Skrevet 11. september 2006 Har lest at sæden inneholder et stoff som slekter på prostaglandiner (tror jeg det var), og at dette kan framskynde fødselen eller modningen. Men samtidig tror jeg ikke sex vil sette igang fødselene før barnet er klar for det. Man kan jo ha sex hele svangerskapet, uten å være redd for for tidlig fødsel av den grunn. Så det hele er vel et samspill mellom barnets modenhet, mors kropp og ytre faktorer. Er barnet klar for å bli født vil vel visse ytre faktorer kunne sette fortgang på fødselen og modningen av fødselskanalen. Uansett er det jo verdt å prøve, ikke det verste man kan fordrive tiden med )
Gjest Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 Hmmm, 3 dager på overtid og mannen kommer snart hjem fra nattevakt.. *legge seg godt tilrette i eh, sexy pansertruse:p)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #12 Skrevet 12. september 2006 he he,...dokk e nu så skjønn:) fint og se at flere e lei;) har ikke termin før om 33 daga:)
Gjest Skrevet 12. september 2006 #13 Skrevet 12. september 2006 Hehe, nei graviditet er visst ikke så morsomt som det kanskje høres ut som;) Skulle ønske den hersens gubben min ville slutte å være så gnien med sex jeg...Har jo glemt åssen menn ser ut nakne, så det blir nok ingen fødselsstaring på meg.. (faktisk har jeg begynnt å tvile på uttrykket"fortsatt har ingen blitt der inne"..)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #14 Skrevet 12. september 2006 Er det greit å fremdeles å sex selv om slimproppen har gått? Er redd for infeksjoner og slikt... Slimproppen ligger vel der som en barriere for bakterier. Jeg har termin om en par dager. Vi skulle prøve å sette det igang med sex, morgenen etter gikk slimproppen. Nå er jeg usikker om jeg tør prøve igjen med sex, men har en følelse av at det hadde funket nå?
Gjest Skrevet 12. september 2006 #15 Skrevet 12. september 2006 Så lenge ikke vannet har gått kan du ha sex selv om ikke slimproppen er der, hinna over fostervannet beskytter litt den og (fyren din er nok ikke så møkkete at det skulle være noen fare for infeksjoner.. )
Skogro Skrevet 12. september 2006 #16 Skrevet 12. september 2006 Har sex hver dag, men her skjer det fint lite.....
♥Jente03-Gutt06♥ Skrevet 12. september 2006 #17 Skrevet 12. september 2006 Sex virker bare når mormunn er begynt å bli moden!! Da får du fortgang i sakerne etter en sprut. D fortalte jm meg sist jeg var på kontroll å spurte henne om sex kunne starte fødseln.
Skogro Skrevet 12. september 2006 #18 Skrevet 12. september 2006 ok, da er jeg vel ikke moden enda, så vi får bare fortsette..stakkars mann. Men han nekter meg å kjøpe lakserolje, tror det er farlig, så da får han stille opp på andre måter..hihi
lykkeligmed3 Skrevet 12. september 2006 #19 Skrevet 12. september 2006 Sist fødsel startet garantert av sexen. Var riktignok på overtid. Våknet ca 2-3 timer etter sex av at jeg hadde rier og måtte på do. Der gikk slimproppen og jeg hadde også litt blod. 6 timer senere var gutten på nesten 5 kg født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå