Gå til innhold

Pregnanta lager mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe må en jo finne på når en er inne med et lite, litt survete barn som ikke er helt i form. Helt enkelt er det ikke med en liten en som åler seg rundt omkring. Ikke for ingenting at det stort sett blir enkle middager her i huset for tiden. Men nå har jeg satt over en kjele for å koke dal. Skal lage dal-curry. Har blomkål også, så hvis jeg husker å be mannen i huset om å kjøpe poteter, blir det kanskje aloo gobi også? Kommer i hvert fall til å lage en tunfisk-curry! Er det noen som har prøvd hurry-curryen min, da?

Har satt på yndlingsmusikken også, en hjemmebrent (hihi) cd med min favorittmusikk bestående av arabiske og tamilske favoritter. Cd- spilleren står på gulvet og Nussa er stadig vekk borpå den. Tror jeg hørte den første sangen tre ganger. Men nå har jeg fått henne litt opptatt med noen leker. (Hun spiser på dem for det meste, da.)

Hva gjør dere andre som er hjemme nå på formiddagen, da? Vet jo at noen vasker klær, forresten.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, skjønner at du er sterk på indisk! Har ikke fått prøvd hurry-curryen enda, men det kommer nok. Hva er aloo gobi?

Er du glad og god i arabisk mat også (ut fra musikkvalget...)? Har jo en mann med mor fra Irak/Israel og derfra kommer en del matretter som virkelig gir meg vann i munnen. Sliter imidlertid litt med oppskrifter som jeg skjønner her. Familien gir meg stor sett oppskrifter på hebraisk eller dansk og jeg er egentlig ikke sååå sterk i noen av delene ;-) Men prøver meg da litt frem og en kan lage mye godt, selv om jeg styrer unna sånne oppskrifter hvor egg skal koke i et døgn etc ;-(

Skrevet

Aloo = potet, gobi = blomkål, altså "potet med blomkål."

Ååååå, heldige du.....legg ut noen favoritter, da!!!! (Heller på dansk enn på hebraisk. Hehe...) Ja, har likt godt det jeg har smakt av arabisk mat. Har vel ikke laget så veldig mye, men elsker å lage cous cous!

Skrevet

Kan ikke dy meg, pregnanta... Fniser litt jeg nå. Ser deg liksom for meg der du svever rundt på riktig alternativt vis med matnekteren på armen mens du hører på tamilsk musikk, ringler med bjeller i hushjørnene og lager orientalsk mat som jeg aldri har hørt om engang... Og uansett hva du gjør så er matnekteren din like (om ikke enda mer) standhaftig!

Enkle middager? Grændis er enkel middag. hvertfall her i huset...

Klem til deg!

Skrevet

Nå plantet du et festlig bilde i hodet på meg, tonetroll - jeg tror jeg flirer meg skakk! Kankje vi kam kommer på hjemme-hos-middag, det hadde vært morsomt! c",)

Ler enda!

Skrevet

Ja, det er jo virkelig et paradoks at jeg som samler på kokebøker og bare elsker å lage mat (og naturligvis spise!!!!!) har fått et barn som ikke bryr seg om mat i det hele tatt! Men i dag har hun spist ganske mye av en banan! Det må ha mettet ganske bra, for puppen er ganske uinteressant.....

Skrevet

Ja, da, tasser rundt i shalwar kamiz eller burka på bare ben! Bare en ting som ikke stemmer: Har bare ett barn...... Naboene kjenner karrilukten hver gang de går forbi huset vårt. (Og det er heeeeelt sant!!!)

Skrevet

Klem tilbake, tonetroll2! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...