Gå til innhold

Ut å fly.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å fly med min lille prins. Han er 1 mnd. Har ett sånn bilsete man kan bære (de som er for de minste barna). Har hørt at man ikke kan få dem med inn på flyet, men kan det være noen mulighet likevel om man snakker pent med flypersonalet? Vi skal gå så mange timer på Gardermoen, og det kommer til å bli tungt å skulle bære han hele tiden. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du får ikke bilsetet med deg inn på flyet, flyvertinnene kan nok ikke gjøre noe unntak for deg heller. Det er for stort til og oppbevare i kabinen.

Har fløyet mange ganger med baby, og har fått det til svar.

Skrevet

Spørs nok hvilket flyselskap du reiser med. Jeg ringte med sterling, som vi skal reise med- der fikk vi ha det med om vi la det i hylla over oss- men jeg skjønner eg. ikke hvordan det er plass der, men...

Skrevet

Jeg skrev et innlegg her for litt siden angående å fly med spedbarn, og fikk mange gode tips fra folk her inne...

Ta med deg babybjørn eller annen bæresele for å bære babyen i på flyplassen, det er ikke så tungt.

Ellers så er det lurt og amme eller gi babyen flaske på flyet for å unngå at babyen får dotter i ørene.

God flytur:)

Skrevet

Du kan fint ha med deg bilsete til babyen - om du betaler vanleg billett for han.

Eg har høyrd at andre har fått lov til å ha med bilsete utan å betale billett dersom det har vore god plass på flyet, men det er ikkje noko du kan rekne med.

Vil heller anbefale deg å sjå om du kan få tak i eit bæresjal/slynge (er ikkje belastande for ryggen til baby, slik som eit bilsete er). På den måten får du og hendene fri til å bære/gjere andre ting, og du får fordelt vekta til babyen på heile ryggen.

www.tettinntil.com er ein god plass å begynne, viss du er interessert i å bære babyen din litt meir komfortabelt enn i armane.

Skrevet

Det går fint å ta med seg bilsete inn på flyet, jeg har fløyet flere ganger og har hatt det med inn hver gang, uten å betale ekstra. Dersom det er fullbooket flight og det ikke er plass legger de det i håndbagasje rommet over setet, eller sender det ned i bagasjen. Mye bedre å ha med sete inne på flyplassen også så slipper man å bære hele tiden. Kjøp gjerne med en ekstra pose på flyplassen, slik at dersom flypersonellet vil legge det i bagasjen, kan du putte det i posen for skydd.

Snakk pent med flypersonalet på flyet, ikke hør ved innsjekk - de sier garantert nei.

Skrevet

Hva med å ta med bærebagen og sette det på en trillevogn/kurv inne på området?

Skrevet

Hei hei!

Jeg var nylig ute å fløy med Mathea alene, hun er riktignok litt eldre en din gutt men alikevel ;

Når jeg skulle fra Gardermoen så fikk jeg ta med meg bilsetet inn i flyet, men det var bare fordi det var så mange ledige plasser slik at det ikke var fare for at de plutselig måtte sende det med den ordinære bagasjen. (Ble jeg fortalt). Problemet da var bare at setet mitt (Et Britax BabySafe) absolutt ikke passet oppi de trallene de har på OSL og det er skikkelig tungt å gå å bære på det hele veien... Så hadde jeg visst det på forhånd så hadde jeg bare tatt henne i BabyBjørnen som jeg alikevel hadde med.... Vet ikke om andre seter passer bedre oppi, men lettvindt var det i allefall ikke...

Når vi skulle tilbake så var flyet nesten fullt så da fikk vi ikke ta med setet inn, men det var nesten like greit- så slapp jeg å dra på setet rundt på flyplassen..

Så forresten endel som hadde triller som de trillet helt frem til gaten, og leverte til personalet der, og så ble det bare båret ned til stuerene ved boarding... Dersom du har en trille som kan legges helt flatt kan jo dette også være et alternativ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...