Gå til innhold

Morgengave til mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dette har vært diskutert tidligere, men har ennå ikke funnet det som klaffer helt. Hva skal jeg kjøpe?? Han har kjøpt ny klokke selv for noen måneder siden og bruker ikke smykker. Lurte på digitalt kamera, det ønsker han seg. Synes kanskje det er litt juks å kjøpe noe jeg også vil ha. Hva synes dere? Lurer også på en romantisk tur for ham og meg. Minstemann er 1 år og jeg har ikke lyst til å ha barnevakt mange netter. Romantisk blir det neppe med ham heller... Noen forslag til en tur som bare varer 3-4 netter? Gjerne et sted man kan kose seg selv om det er høst og tidlig vinter i Norge. Har heller ikke tenkt å bruke masse penger, vi er enige om at bryllupet koster så mye at morgengaven ikke skal være kjempedyr.

Ikke lett dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fly med Norwegian til Krakow, sjekk lavpriskalendere deres, og tenk om du f.eks kan ta langweekend lør-tirs istedenfor tors-sø som ofte er dyrere. Vi dro i februar i år, for under 1000,- for begge t/r!

Sjekk inn på Alef (www.alef.pl klikk på engelsk flagg til venstre for å få engelsk), pass på å få det i Szeroka 17, som egentlig ikke er et hotell, men en restaurant med seks gjeste"leiligheter" møblert med gamle møbler og en helt fantastisk atmosfære.

Vi var alene til frokost og satt foran peisen i én time mens de kom inn med kaffe, te, nydelige flettede kuvertbrød, plommesyltetøy, ost etc. men husets musefanger kunne komme snikende fram fra under peisen med sot i pelsen og holde oss med selskap.

Ellers i døgnet anbefales borstjsen, eller rødbetesuppa, her er den som en buljong, med den nydeligste rubinrøde fargen ever!

Rundt hele torget er det masse caféer og restauranter, og alle har peis, og varm krydret vin, og det er nydelig å bare gå rundt seinhøstes eller på vinteren og ikke ha så mye å skulle rekke eller se.

Flere av restaurantene har Klezmer-aften, som er tradisjonell jødisk/slavisk musikk, det anbefales å få med meg. Kjæresten min ble helt bergtatt og nå hører han på Klezmer i bilen!

Skal man shoppe er det gangavstand til sentrum, vi fant bl.a. og utenfor byen fins et kjøpesenter med alle de kjente merkene. Vi tok en tur opp på borgen i sentrum, og tok en guidet tur i Schindlers fotspor (etter filmen), ellers er noe av det deilige med krakow, at man slipper å ha dårlig samvittighet for å ikke farte rundt på "obligatoriske" severdigheter.

Lykke til!

Skrevet

Men hva med sånne som oss som ikke har råd til noe så flott ? Noen forslag til oss også ? ;)

Skrevet

min vennine giftet seg i sommer og gav en spesiell morgen gave til mannen sin

Ho va hos fotograf og tok bilder av seg selv.. den pakken het morgengave pakke tror eg.

Men d var bilder i undertøy, pysjamas, naken innpakket i tyll osv.. ingenting vulgært over d, men veldig pene bilder.

mannen der i huset ble hvertfall kjempe glad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...