Gå til innhold

Dere som ammer,og går ned i vekt av det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags kosthold har dere?

Jeg er helt besatt av vekta mi...leser masse på div nettsider om div dietter..som handler om å spise sunt da..

jeg spiser 4-5 måltider om dagen.

frokost:musli med biola eller cultura +1kopp kaffe/ eller 2 stk ingers rugbrød med magert pålegg+kaffe

lunsj:2skiver ingers rugbrød(hvis ikke jeg tok det til frokost)med magert pålegg / eller 2 knekkebrød med ost/eller havregrynsgrøt med kanel

middag:rent kjøtt(biff,kylling eller svin)med grønnsaker,noen ganger med enten ris eller potet,ellers ingenting,og aldri saus..

kvelds:2 knekkebrød

innimellom der litt frukt

på lørdager koser jeg meg med ting jeg ikke tillater meg å spise i uka...men ikke hele dagen,kun som kveldskos..

til tross for dette går jeg ikke ned i vekt..:(

hva gjør jeg galt?hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke gått ned i vekt, men jeg har heller ikke gått opp til tross for at jeg spiser enormt for tiden (4 mnd etter fødsel). Jeg spiser masse søtt og kaker siden jeg blir veldig sulten av å amme. I tillegg går jeg masse i løpet av dagen, rundt en mil stort sett hver dag. Det er vel egentlig det eneste jeg kan "anbefale" - å gå turer. Ellers synes jeg du har et veldig sunt kosthold - skulle ønske jeg var like flink selv!!

Skrevet

Jeg er en av de heldige som ikke behøver å gjøre noe for å gå ned i velt. Jeg la på meg 16 kg og har gått ned 22 kg sålangt og jr er 4 mnd.

Ser ut som om du har et sunt kosthold, vanskelig å si om du gjør noe "feil"... Trimmer du da? Har du spist slik lenge? Og hva spiser du på lørdag?

Mitt råd er å spise sundt og variert, drikke mye vann og trim litt hver dag.

Det er lurt å spise slik at du vet du greire å følge det opp over lang tid, at det ikke er en diett, om du skjønner.

Skrevet

Hei, ser ut som du spiser veldig sunt etter mitt skjønn!

Jeg har ett råd, og det er trim. Lange trilleturer (1 1/2 time eller mer) i raskt tempo har gjort underverker her i gården. Ut på tur, uansett vær.

Av trim uten baby så har jeg erfart at spinning er helt fantastisk mtp å bli kvitt ekstra kilo .

Et triks kan være å anskaffe pulsklokke for å holde intensiteten oppe hvis man ikke er så flink til å "holde trykket" oppe hele treningsøkta.

Lykke til!

Skrevet

Hvor lenge siden er det du fødte? Jeg gikk nemlig ikke ned i vekt før 4 mnd etter første fødsel. Først da var jeg i god nok form til å begynne å gå turer i litt raskt tempo. Dessuten sluttet jeg å spise som en elefant.

Kostholdet ditt ser veldig sunt ut. Så det eneste jeg kan anbefale er trim og tålmodighet.

Lykke til!

Skrevet

Hei,

Jeg har gått ned 22kg og la på meg kun 17 i svangerskapet. Jenta vår er snart 5 mnd. Jeg må si jeg har vært heldig med å kunne gå ned uten å måtte gjøre noe som helst. Jeg spiser som vanlig og unner meg hamburger og pizza når jeg har lyst på det. Må legge til at jeg ikke spiser smågodt, sjokolade eller drikker brus da jenta vår reagerer på det.

Håper du går ned litt sakte med sikkert. Det er det beste som er. Spis lite men ofte og trimme er nok det alle anbefaler. Tror ikke du gjør noe galt i det hele tatt skal du vite. Man er bare forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...