sothøna Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Jeg er så lut lei den ammingen at jeg holder på å spy. Som regel bare skriker tulla når hun blir lagt til brystet, men unntak av et par ganger i døgnet. Hun er 6 uker og har griner hver gang hun er våken. Har sett henne smile 1 gang for 1 uke siden. Jeg har gitt mm på flaske innimellom og da drikker hun som en drøm. Vrir seg, fiser og griner eller så sover hun. Har bare lyst å fi f... i hele amminga. Er litt frustrert for øyeblikket, så jeg måtte bare få det ut.
Gjest Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 jeg er ingen ekspert....men kanskje melken ikke kommer fort nok for henne?? (derfor lettere for henne med flaske)....det er en spray du kan ta (nesespray) som skal gjøre at melken strømmer raskere eller sånn....du kan høre med hs eller legen din... håper du får gode svar av de som er ammeeksperter her inne..noen av de er ammehjelpere!! lykke til!!
Beth84g Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Uff det høres ikke no særlig ut. Men koser du deg ikke med amminga i det hele tatt da? Du får tenke på at puppen er kjempekos for den lille og hun forbinder den med trygghet Kan hende hun ikke suger riktig eller får ut nok siden hun skriker ved puppen. Prøv å få i deg noe som øker melkeproduksjonen ( er en tråd om det på ammedebatten). Prøv og å ha det rolig og fint rundt dere da du ammer. Litt dempet belysning og rolig musikk. Da kan det hende hun slapper av litt mer og begynner å kose seg med puppen. Ta det og opp med helsestasjonen så vil du få råd og veiledning. Men gi ikke opp riktig enda da. Amming er en sånn fantastisk måte å få nærhet til barnet på og det er bare denne perioden i livet! Håper i hvertfall det ordner seg da. Lykke til
Tita&Tage Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Har et tips som jeg anbefaler på det varmeste hvis du fortsatt vil prøve. Det eneste som hjelper meg når tulla ikke får til ammingen (ofte pga kolikk) er å sette meg og legge henne til for spising.Når hun begynner å vri seg og hylskrike reiser jeg meg og ammer når jeg går. Da roer hun seg og spiser som en drøm. Merkelig, men det funker kjempebra.
sothøna Skrevet 11. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2006 det er jo verdt et forsøk. takker for tips
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #6 Skrevet 11. september 2006 Hei! Trist å høre at du har det slik. Jeg har/hatt litt av det samme. Noen tips som funker her: - Amme liggende eller gående - Roe ned medsmokk før puppen kommer i. - Ammete og/eller nesespray (resept hos lege) - Sjekk ut evt andre problemer hos barnet. Datteren min hylte spesielt når hun skulle ha fra den ene puppen. Det viste seg at hun har KISS (stiv og vond i nakken). Dette har blitt rettet, og det går mye bedre nå. Forøvrig er min også 6 uker. Gudskjelov at dette er nr2 eller så hadde mulig gitt opp. Ikke gi deg enda. Snakk også med helsestasjon og si klart i fra hvordan du har det. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #7 Skrevet 11. september 2006 Hvis ingen av rådene over funker, kan du jo pumpe deg og gi på flaske, så får hun i seg morsmelk i allefall.
Bananamama Skrevet 11. september 2006 #8 Skrevet 11. september 2006 Har du prøvd å gi henne når hun sover? Eneste som funket her. Da gikk det på autopilot, hun drakk som en drøm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå