Gå til innhold

Når hive ut sprinkelsengen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg nemlig slik at vår frøken på 1 år ser ut til å mistrives VELDIG med å være "innesperret" bak gitter når hun våkner på morgenen, og det slår meg at hun sikkert veldig gjerne skulle ønske hun kunne gå ut av sengen og få tak i alle lekene sine.

"Problemet" er jo det at jeg alltid hører om sengeskift rundt 2 års-alder, og jeg skjønner jo det med tanke på at 1-åringer fortsatt snur og vender seg oppned og på tvers i søvne.

Hvor tidlig tror dere det er mulighet for å la henne sove uten sprinkler? Vil jo la henne få utvikle seg når hun virker lysten på det selv, og hun er utrolig lysten på å kunne gå ut av sengen selv når hun våkner..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ventet til eldste var 2 1/2 før han fikk stor seng. Det fine med sprinkelseng er jo at det er du som avgjør når barnet kan komme opp. Hva om hun våkner midt på natten og begynner å rusle rundt uten at du hører henne? 1 år er jo ingen alder og de aller fleste finner seg i den situasjonen de er fordi de ikke vet om noe annet. Hva med å henge en "lomme" på utsiden av sengen med plass til ett-par leker/bøker? Da vil hun nå disse og ev roe seg i sengen en stund til?

Skrevet

Sant det du sier der....bortsett fra at hun alltid sover med døren igjen da, så rusle rundt i huset hadde hun ikke fått gjort.

Men jeg skjønner poenget ditt. Leker "i sengen" har hun, men det slår ikke særlig an. Blir stort sett sutring allikevel..

Er så frustrerende, ikke lett bestandig å finne en løsning.

Takk for gode råd iallefall! :)

Skrevet

Svigerfar sa at mannen min var 1 år da han fikk lav seng, for da hadde han klatret opp på kanten av sprnkelsenga og ramlet ned, så du kan jo kanskje prøve?

Skrevet

Her skal ikke sprinkelsengen ut før den må ut. :)

Når hun finner ut av det med å komme seg ut av, da skal hun få ny seng. Hun er nå 22 mnd.

Skrevet

her rusler tulla ut av senga selv nå, ho er 22 mnd og har gjort det 1 mnds tid alt. Vi bytter vel seng før jul tenker jeg.

Skrevet

Min sønn på 17mnd kommer seg ut av sprinkelsenga på egenhånd, så blir bytte her også snart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...