Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har gått over til å gi mme på tutekopp istedenfor flaske, drikker barna deres like mye melk da?

Og hvor mye melk bør en unge på 10 mnd få om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

ungen bør ikke drikke mer enn 1 liter pr dag,det har vi fått anbefalt.

gutten vår er 5 mnd,begyte med grøt igår.

Skrevet

Når de er så store skal de ha maks 0,5 liter per dag. Mer vil hemme jernopptaket i kroppen og gå utover inntaket av annen mat. Så mye som 1 liter gjelder fram til de er 6 mnd og er godt i gang med fast føde.

Det med tutekoppen kan jeg dessverre ikke svare på:)

Skrevet

Takk for svar!

Da har jeg et oppfølgingsspørsmål :) Vet du/noen om det er en minimum anbefalt mengde? Tror neppe frøkna mi drikker for mye :)

Skrevet

Noen anbefalt minimumsmengde har jeg aldri hørt, så lenge de får i seg litt er det kjempebra:) Det er melk i grøt bl.a. så hvis hun ikke vil drikke veldig mye melk av koppen får hun det i seg gjennom grøten (hvis hun spiser det).

Skrevet

Forresten, fra 10 mnd kan du også introdusere syrnede melkeprodukter (som yoghurt, Biola osv). God melkekilde for de som ikke er så glad i melk som drikke:)

Skrevet

Tusen takk for kjempegode svar! Hun spiser grøt to ganger om dagen, og jeg har såvidt begynt å la henne smake på Biola. Ammer i tillegg, men nå begynner det å minke på melken hos meg. Når jeg gir henne flaske drikker hun bare ca 1dl. Blir bare litt usikker når jeg hører om andre som sluker 2,5 dl uten å mukke...

Takk for at du tok deg tid til å svare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...