Karomamma Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Mange her har både flere barn, større hus og mer å stri med i hverdagen enn jeg, så dette er nok selvfølgeligheter for noen. Anyway.... etter såvidt å ha overlevd sjokket etter å begynne på jobb igjen, har jeg innsett at noe er viktig for at livet skal funke: Følgende må anskaffes: - vaskehjelp (dette er et must!) - en pall med diverse Toroprodukter - frosne grønnsaker og bær - halvstekte brød - minst en stooor fryseboks (se over) - 14 bokser Mummikjeks til bestikkelser - minst én kjempestooooor tørketrommel - strykefrie bluser, skjorter og topper... til ALLE i familien!! - uante mengder kleshengere (til alle de strykefrie toppene) - en god 3-liter rødvin på kjøkkenbenken, alltid åpen Kan gjemmes bort i et par år: - vekkerklokke (no further comments...) - kule dingledangle armbånd (dinglegreiene hektes fast i bæsjebleia) - tøffe, store klokker (se over) - stilige, høyhælte sko til jobb (snubling i barnehagetrappa) - tøffe vesker (ingen ledige armer) Regner med jeg har glemt en del, så bare fyll på
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 En kasse med flekkfjerner!!
strikkballen Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 He, he - enig!!! Mye som kan gjemmes bort. Lekre jobb-dresser i mørkt stoff, eller alt annet i mørkt stoff for den saks skyld. Har oppdaget (igjen) at det er klin umulig å holde seg gulpe-grøt-og flekkfri med baby. Gruer meg litt til å begynne å jobbe, faktisk... Selv om jeg er veldig glad i både jobben og kollegene. Heldigvis skal sambo ha permisjon et par måneder, så jeg slipper ihvertfall å bekymre meg om barnepass. Bortsett fra at jeg må trikke med storebror til barnehagen her i byen, og vi har flyttet opp til skogen... Blir nok en del bilkjøring, tenker jeg. Og så HÅÅÅPER vi å få en au pair innen han også skal tilbake i jobb i februar.
Reveenka Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Vekkerklokka kan du egentlig bare kaste... Jeg har ikke hatt bruk for min på snart 7 år, og hvis jeg skulle være så "heldig" å forsove meg en dag så har jeg funnet ut at det har jeg fortjent! Vår første syntes 04.30 var et passende tidspunkt å våkne på - det var ikke få brett med boller som var ferdigstekt i 7-tiden her i helgene de første to årene...c",) Fremdeles tar vi bølgen hvis det er stille helt til 07.00. En annen ting som er kjekt å ha er en caps til sommerbruk og en god lue til vinteren - jeg har nemlig funnet ut at det er sjelden jeg får tid til personlig egenpleie(omfatter vask&føn og børsting av håret) før etter at jeg har hentet i barnehagen. Og endelig er det helt bortkastet å rydde vekk støvsugeren. Vår står i stua med støpselet i hele tiden - det er altså UTROLIG for noen mengder med sand som dras inn i huset i sommerhalvåret!!!
Gummelillan Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 He, he. Velkommen i klubben! For tiden nyter jeg permisjon, men dette høres veeeldig kjent ut, ja! 3-liters tipset tyder imidlertid på at du har skjønt det meste allerede da ;-) Vil legge til nødvendigheten for rescue-utstyr på jobb. Hårspray og børste helt nødvendig, men også neglelakk, ekstra strømper, tannkrem og børste etcetc. Og plaster uten Prinsessemotiv! Du føler deg ikke så veldig tøff når du midt i et tungt forhandlingsmøte plutselig blir klar over at du veiver med armene hvor hånda har et lysende flott rosa motiv... Og den lekre hvite lindressen kan nok gjemmes på loftet for det er maaange sommere til du kan hente/levere unger uten å bli helt svart ;-)
La Perla Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Hårføner og stylingmousse og sånt trenger man helle rikke på et par år. Synes håret står i alle retninger uansett, etter en halvtime i action for å få familien på skole/i barnehage osv.
Reveenka Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Men som regel i feil retning... derfor caps eller lue! c",)
Gummelillan Skrevet 12. september 2006 #8 Skrevet 12. september 2006 Eller min evige hestehale da ;-) Uvurderlig! Og kaste hårføner støttes ikke. Få ting kan være så søvndyssende for min lille Leonora som føneren!
Reveenka Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 Åååå den som hadde langt, lyst hår flommende nedover ryggen... sukk!
Gummelillan Skrevet 12. september 2006 #10 Skrevet 12. september 2006 Ja, DET hadde vært noe det. Men i en familie med blondiner, måtte selvsagt familiens sorte får ha mørkt rødt hår... Og flommende....? Eh.. det ordet skjønner jeg ikke ;-)
Reveenka Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 Jeg har alltid hatt sånn tynt, fint hår - men nå etter all ammingen har jeg jo MISTET så mye! Og det lille som er igjen av parykken, drar det lille gullet av med sterke små never.AU! Parykk, ja - det hadde kanskje vært løsningen? c",)
Gummelillan Skrevet 12. september 2006 #12 Skrevet 12. september 2006 Ja, her faller det av i hauger for tiden. Sambo mente at det jeg etterlater i dusjen for tiden er samme mengde som han totalt har på hodet ;-) Minner meg på at jeg må bestille time hos frisøren...
Karomamma Skrevet 12. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 12. september 2006 Takk for tipsene, jenter! Spesielt nyttig med rescue cit på jobb Når jeg leser kommentarene over tror jeg det er på tide å klippe seg kort igjen. Jeg har riktignok en del av mitt lange hår i behold, men sveisen er det så som så med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå