Gå til innhold

Puppen ute hele dagen...


...venter...

Anbefalte innlegg

Neida, jeg har ikke det. Men jeg får hele tiden kommentarer på om jeg skal mate nå igjen... Spesielt på kvelden spiser jenta mi ofte. men hun er 2 1/2 uke, og sover av og til 6 timer i strek om natta. Er det ikke bra at hun da spiser litt ofte om kvelden. (ca en time mellom måltidene). De som kommenterer har store, voksne barn, og sier at de fikk beskjed om å mate hver tredje, eller fjerde time.

 

Noen som kjenner seg igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gir mat når junior ber om det, og det har jeg gjort siden han ble født. De to første dagene (inkl dagen han ble født) fikk han faktisk bare mat 1 gang pr døgn, da han sov resten av tiden. Han er nå 4 uker. Etter at vi kom hjem har han spist alt fra hver time, til 4 timer mellom. Om natten går det ofte 6 timer, da han sover fra 23 til 5. Om kvelden har han vært akkurat som du beskriver; mer våken og mer sulten. Da spiser han i lengre perioder og mange ganger ikke mer enn 1/2til 1 time mellom hver gang fra 20-23. Det er visst helt normalt, da de trenger å spise seg opp til natten. Disse som kommenterer ahr nok glemt hvordan det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha!!

Kjenner at det er litt irriterende med kommentarer fra andre, samtidig som jeg begynte å lure på om hun bare bruker meg som smukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da helsesøster var på besøk her så sa hun at babyene vil gjerne ha melk oftere om kvelden for da er det vanlig at det ikke er så mye melk i puppen, så da drikker de heller lite og ofte. Og babyene sover gjerne lengre om de får mye melk om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en baby som spiser hele tiden føler jeg selv ihvertfall. Han er 14 dager i dag. Han ammer bare et bryst i gangen stort sett så det går i annen hver til tredje hver time hele døgnet med kun to lengre soveperioder på fire timer. Jeg er helt svimmel her. Skal på helsestasjonen torsdag for veiing da han ti dager gammel ikke hadde tatt igjen fødselsvekta si ennå. Krysser fingrene for at alt er ok, hvis ikke ville helsesøster starte med tillegg, noe jeg IKKE er motivert for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås i kommentarer fra andre og kos deg med ammingen:-)

 

Jeg ammer akkurat når babyen vil ha, og da kan det være hver halvtime eller hele tiden eller hver tredje time. Alt etter som. På kveldstid er det hele tiden, da er det mindre melk og babyen trenger mer kos.

 

Mange har synspunkter på hvordan vi håndterer barna våre, men heldigvis er det jo vi som bestemmer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var godt å se at det er andre som har det sånt også... Oscar er 14 dager i dag og jeg føler at jeg har puppen ute hele tiden og da spesielt på kvelden. Det går dessverre ikke mer en 2-21/2 time hele døgnet (ofteret på kvelden..) før han skal ha mat og da helst fra begge puppene med en liten pause i mellom og jeg må ærlig innrømme at jeg begynner å bli sliten av dette. Bare han hadde sovet litt mer om natten kan jeg godt sitte ute med puppen hele dagen jeg.... Håper ting går seg til snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det, helt sikkert.. Etter de første kaotiske månedene går det seg til, verden rundt begynner å bli mer interessant for barnet og det går lengre tid mellom hver amming:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt med mange gode innlegg her. Nå føler jeg faktisk at det begynner å bli litt bedre her!! Mulig at jeg er blitt litt mer vant med ammerutinen, og i tillegg kjenner jeg den lille jenta mi bedre og bedre etter hvert. Ser nå blant annet at noen ganger når jeg trodde det var pupp hun skulle ha, er hun bare så trøtt at hun ikke vet hvor hun skal gjøre av seg. Litt "byssing" er alt som skal til, og det går fint uten at hun absolutt må ha puppen i munnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det slik med førstemann. Han hang mye i puppen første tiden og det ble ofte kommentert. Irriterte meg veldig + at jeg ble usikker. gjorde det jeg følte var riktig og som passet for oss, men følte da jeg ga for mye.

 

Nå har ingen kommentert enda, men så er gutten bare snart 4 uker da:) Ikke rukket å se så mye av ammestundene våre. Denne er ikke så puppegal som forrige heller. Men rett i det at det er mye mer om kvelden enn på dagen. Generelt ganske urolig på kveldene.

 

JM sa jeg skulle drikke mye mer. Da blir det mer melk og gutten mer fornøyd (kanskje)

 

Må jo huske at puppen ikke bare er mat, men også drikke, trøst, nærhet, trygghet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...