Tita&Tage Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Har fått beskjed om å skrive ønskeliste på dåpsgaver til lillemor, men sliter litt... Hva syns dere er kjempefine dåpsgaver? Vil gjerne at hun skal få ting hun trenger enten nå eller senere.. Og at hun og/eller vi skal tenke på dem som har gitt det når gavene brukes. Alle forslag mottas med takk!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Hei Vi hadde dåp på søndag og fikk to bøker. den store barnesangs boka og den store eventyrboka. Kjempe fine gaver og blir nok godt brukt også Pluss at det finnes mange bøker i den serien:) Sølje (finnes til begge kjønn og er kjempe fin. Kan brukes til bunad eller til en vanlig kjole og pynter opp:) Foto album hvor dere kan ha bilder av dåpsdagen Kopp og skål
firemerkersmør Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Litt redd vi skal få mange like ting av det vi ønsker oss. Hvordan har dere gjort det?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Bøker, smykker, sølvbestikk (til barn), kopp og fat, fotoalbum (fins ferdige med "min dåpsdag") På gullsmedbutikker o.l. er det massevis av dåpsgaver i sølv som er koselig å ha senere: min første tann (glassmonter med sølvbunn) min første hårlokk (samme som over) min dåpsattest (sølvsylinder til å oppbevare dåpsattesten i) sølvramme med plass til navn, dato, vekt o.l
SnikkSnakkSnakketøy Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg har både fått og gitt bort små barnestoler som jeg har kjøpt hos www.malurten.no Håndmalt i den fargen og med det motivet du ønsker. Med personlig hilsen bak på stolen. Noe barnet vil få bruk for lenge - og som man gjerne tar med seg når man flytter ut av redet om ca 18 år eller noe... ) Ellers : - TrippTrapp stol el Kiddo...alt ettersom favoritt - Eventyr- og sangbøker - voksi pose ...
mayen20 Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 Penger inn på barnet`s egen konto, kontonummer: 1234 56 78910 Smykkeskrin med ballerina og musikk J Smykke Dåpsattest-etui Sølvbestikk Sølv-kopp Sølv-babysko Min første bibel Babyens første bibel Den store godnattsangboka Den store barnesangboka Barnas store sangbok Den store eventyrboka Den store dikt- og regleboka Den store Alf Prøysen boka Den store H.C. Andersen-boka Den store dyreboka : fortellinger om bjørner, rever og andre dyr Den store Asbjørnsen og Moe-boka Den store brødrene Grimm boka og gjerne med byttekort dersom man får flere av samme slaget? går det an å skrive?
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #7 Skrevet 15. januar 2007 Synes det er veldig fint med eit slikt smykke med Fader Vår på baksida (men passar jo berre i ein kristen dåp) viss det er gåve til ei jente. Elles er det å opprette ein konto til dåpsbarnet ein god idé. Bøker er også fint.
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #8 Skrevet 15. januar 2007 Niesa og nevøen min fekk ein liten fotoalbum med framside i sølv frå oldeforeldra sine - det var kjempefint!
anevictoria Skrevet 16. januar 2007 #9 Skrevet 16. januar 2007 et forslagt jeg fikk var Glass, med inngravert navn og dåpsdato! Et pent glass med navn og dato.. det var en perfekt gave i mine øyner litt uten om det vanlige kanskje? Kjekkt å ha resten av livet i alle fall
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #10 Skrevet 18. januar 2007 MIne barn har fått penger inn på sparekonto - veldig kjekt! Ellers kan man også gi f.eks. medlemsskap i boligbyggelag. Det fikk jeg selv i min tid og hadde dermed lang ansiennitet når jeg skulle kjøpe min første leilighet (og det kom godt med i et presset boligmarked i Oslo). Smykker er også veldig koselig å få...
ambujenta Skrevet 18. januar 2007 #11 Skrevet 18. januar 2007 hei jeg og samboeren min har kjøpt den minste bergans sekken som finnes til de vi har vært i dåp til. veldig praktisk til barnet skal begynne i barnehagen eller bare ligge til besteforeldrene en natt. Den er på 12 liter, finnes i rød, blå og militærgrønn. koster enten 250 eller 350, husker ikke, men vi har kjøpt på obs sport. De som har fått dette synes det var en god ide, og dette er noe vi kommer til å ønske oss til nurket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå