Gå til innhold

Smaksprøver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har nettopp begynt å få smake på sånne dessertglass for 4 mnd´ers babyer. Han har fått noen t.skjeer bare, som står på glasset. Virker som han har hatt litt magevondt på kveldstid etter smaksprøvene. Kan det være tilfeldig eller er det pga at han får noe annet enn mm og mme og at magen reagerer på det.. ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han?

Tror det er lurt å vente til han er 6 mnd, for da er tarmene klar for annet enn melk. Det er nok magens reaksjon på smaksprøven. Den er jo ikke vandt med annet enn mm og mme. Så det går seg nok til etter hvert. Mange blir harde i magen når en begynner med grøt og middag. Da kan de være lurt å blande ut malt (fås kjøpt på helsekost) i melka....

Skrevet

Det med at tarmene ikke er klare for annet enn melk før 6mnd er bare tull. Hadde det vært tilfelle så hadde ikke helsesøstrene nå anbefalt å begynne med smaksprøver ved 4mnd alder!

Skrevet

Prøv å kutte ut smaksprøvene noen dager og se om det blir noen bedring. Hvis det gjør det er jo sannsynligheten stor for at det er desserten. Da venter du en stund og prøver igjen senere:)

Ofte får de små litt mageknip av den aller første maten, men ettersom magen blir vant går det seg til:)

Skrevet

Hei, Veldig vanskelig å si om gutten din tåler det eller ei. Enkleste måte å sjekke det på er å kun gi mm eller mme og se om han er likedan...

Når det gjelder hun andre som svarte deg så er jenta vår nå snart 5 mnd og jeg har begynt å gi henne 1-2 ts med tynn tynn grøt. Hun gjør ifra seg som vanlig (5-6 bæsjebleier hver dag) og har ikke visst noe tegn til magevondt. Hun slet med kolikk de 3 første mnd så jeg ser når snuppa har det vondt. Her var det også HS som anbefalte å begynne med smaksprøver. Jeg kommer ikke til å øke mengden med grøt før hun er 6 mnd da jeg har nok melk og liker å amme... men smake må være lov :)

Skrevet

Her fikk snuppa skikkelig magevondt etterførste gang med smaksprøve på grøt.

Jegf drøyde da en uke før jeg prøvde igjen og da gikk det kjemepflott.

Anbefaler deg å holde opp noen dager før du prøver igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...