Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Hei. Har tenkt og begynne og fryse ned mm til den dagen jeg skal være borte fra lille gullet mitt... Hvordan gjør dere det? Når hun har spist fra det ene brystet, pumper dere det andre rett etter på? Har lest at mm tines best i kjøleskap ca et døgn før det skal brukes, men hvor lenge holder opptint mm i kjøleskap egentlig.? Tenker hvis besteforeldre skal sitte barnevakt over natten, hvordan gjør dere det med mm da? Og hvordan vet man hvor mye gullet drikker av gangen...? Hvis det skulle bli for lite mm man har tilgjengelig kan man bruke mme i tilleg.? Mange spørsmål her men håper noen har gode råd ... Hilsen Førstegangs mamma med verdens beste prinsesse...
Gjest Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Hvis babyen din dier fra begge bryst til hvert måltid, og spiser noenlunde regelmessig (f.eks hver 2-3 time), ville jeg pumpet meg en time etter amming. Dersom den ene puppen har en del melk igjen etter amming, pumper du dette brystet rett etter amming. (Jeg har aldri hatt nok melk til å kunne pumpe rett etter amming). Mengde melk du skal berenge til hvert måltid beregner du utifra jentas vekt og hvor mange måltider hun vanligvis spiser per døgn. Husker ikke formelen jeg, men Expat kan den, vet jeg. Det blir bare retningsgivende selvsagt, alle barn har forskjellig apetitt til forskjellige måltider. En 3-5mnd baby spiser vanligvis mellom 120 og 200ml til et måltid, varierer mye. Opptint melk holder 1 døgn i kjøleskap. Du kan blande mm og mme i samme flaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå