Snillvild Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Hei! Har masse fine og usprøyta epler i hagen, kan jeg lage noe godt til baby av dette? Jenta mi er 5 mnd og fullammes enda, så det må gå ann å fryse det ned. (Skal fullammen til 6 mnd, er planen i allefall.) Setter stor pris på erfaringer, tips og oppskrifter. (Vi sammtidig hilse til alle som gjør en så flott jobb med å komme med seriøs med omtanke!)
snart 4 barns mamma75 Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 du kan jo lage moset eplepure ,sikker mye bedre det en den du får kjøpt i butikken ,men har ikke oppskrifter desverre
Expat Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Ja, men de må vaere kokte. Ukokte epler kan gi allergier.
Snillvild Skrevet 11. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2006 Ok! Skjære i biter, koke og mose, sånn ca da? Skal det være noe vann i? Sukker???
Expat Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 JEg bare kokte og moste (uten skall) og fryste, det var søtt nok. Det kan være praktisk å fryse i isbitbokser, kort, og så ta de utav og over i doble fryseposer. Da er det bare 10sek i mikro'n og passelig stykke er klart til grøt og annen mat.
hønå Skrevet 11. september 2006 #6 Skrevet 11. september 2006 skrell eplene , fjern frøhusa , del i biter kokes på svak varme med litt vann til dei er møre . trenger ikke bruke sukker det er nok i eplene
Snillvild Skrevet 11. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2006 Supert! Da skal vi gå i gang! Jeg har ikke mirko, kan jeg putte terningene i grøten frosne tror dere? Takk og takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå