Gå til innhold

Stor avstand

Lykkelig tobarnsmor <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eks samboeren min har plutselig funnet ut at han skal flytte til Trondheim, mens vi bor på østlandet. Har ei datter på 2år sammen. Stemmer det virkelig at jeg må betale halve flyreisen for dattra vår, når det er han som bestemmer seg for å flytte langt unna oss? Og hvordan løses dette praktisk? Det er jo endel år igjen til dattra vår evt kan fly alene. Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,vi har ikke så stor avstand mellom oss,men,bergen stavanger,så vi møtes på halvevien,et stort slit hver gang,og ja vi må dele på utgiftene,helt sinnsykt når det er den ene parten som har bestemt seg for å flytte,helt idiotisk.Stakkars unger som må finne seg i alt,bli levert akkurat som en pakke i histen og pisten,er dette jeg sliter mest med

Skrevet

reiseutgifter skal deles mellom foreldrene etter inntekt. den som tjener mest dekker den største biten. Trygdekontoret har gitt ut en brosjyre om dette som du sikkert finner om du leter på sidene deres.

Skrevet

Glemte å skrive at så lenge barnet ikke kan reise alene må man også være med og dekke reiseutgiftene til 1 voksen som kan reise sammen med barnet.

Skrevet

Jepp, og som ei skrev her skal utgiftene deles i forhold til inntek.

Når det er sagt, så hvorfor skal man ikke få lov til å flytte dit man vil? Si at du var tilflyttet hit og etter at forholdet tok slutt hadde du ingen venner og ingen famile her til å avløse deg, hvorfor skulle ikke du da få lov til å flytte til dit du kom fra? Og om du ønsket å gjøre det hadde det vel heller ikke vært særlig heldig om du som valgte å flyttet måtte dekke alle reiseutgiftene alene?

Skrevet

Klart det stiller seg anderledes hvis man ikke har venner/familie i nærheten. Men i vårt tilfelle er det rein egoisme føler jeg. Han har sin familie rett i nærheten av der vi bor nå, så grunnen til hans flytting er rett og slett at endel av de gamle "feste-kompisene" hans bor i Trondheim. Derfor synes jeg det er kjempeegoistisk gjort. Da kan han vel heller dra å besøke dem en helg i måneden da, istedet for og gjøre det mot dattra si! Og derfor er jeg litt pisst på at jeg må betale halvparten. Men regelen er nå engang der så.....

Skrevet

Her var det jeg som flyttet, selv om jeg hadde famile der jeg flyttet fra men ikke dit jeg flyttet til. Jeg hadde derimot ingen gode venner der jeg bodde, satt hjemme alene hver kveld i 2 år, hadde ingen å snakke med, holdt rett å slett på å bli gal. Etter at jeg flyttet (fra Vestlandet til Østlandet) har jeg og gutten min fått et helt nytt liv, vi har et stort sosialt nettverk rundt oss selv om det ikke er famile.

Skrevet

Kan være greit å se saken fra den andre siden også, ja, og kjempefint at dere fant en løsning som passet dere 8-)

Men litt ego synes jeg fortsatt det er, og jeg synes kanskje det bør være en forskjell på om det er den personen som har den daglige omsorgen som flytter eller den andre parten. Uansett er det mest synd for dattra vår, som nå mister veldig mye av kontakten med pappan sin. Hadde han bodd her kunne han hatt 1dag pr. uke og annen hver helg, men nå ser hun ham istedet en helg i mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...