Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 jeg er nok helt grønn nå, men hva gjør dere med sånne sølvskjeer som barna får til dåpen? vi har en sånn "O du som metter liten fugl" - sølvskje, men den ligger fint i esken sin den... Når tar jeg frem den?? Spiser de av den???? eller ligger den bare der bortgjemt i en skuff - til pynt og minne????
Mars-06 prinsen Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Hei! nei de trenger ikkje ligge på pynt. Sølv er kjempe bra for baby pga det er antibakteriellog derfor veldig hygienisk å bruke. Eg har grøt skje fra BOR som eg bruker hver kveld når gutten min skal ha grøt. Gullsmeden sa også at det var lurt å bruke sølv kopp viss eg hadde fått det til dåpen. lykke til
andemora Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Mine har to sett med sølvbestikk hver, et fra hvert av besteforeldreparene. Hadde aldri verden tatt imot så dyre gaver om det ikke var tanken å bruke det. Nr. 2 på 9 år bruker sine enda og de to minste bruker knapt annet. Har ungene sølv, vær så snill å bruke det, det er ingenting verd om det ligger i en skuff!
Gjest Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Vi bruker sølvskjeene til hverdags. Jeg synes det er koselig å bruke dåpsgavene! De er som regel litt for store til de små bebisene, så det får heller være at de ligger i skuffen noen måneder.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 skal ta den frem omgående!!!!! men hva med vask an sølvskjeen da?? oppvasknaskin??? -ikke noe husmorevne jeg
Gjest Skrevet 11. september 2006 #6 Skrevet 11. september 2006 Jeg pleier å vaske sølvskjeene i zalovann. Du kan vaske sølv i oppvaskmaskinen, men ikke sett det inntill stålbestikket.
Luca Skrevet 11. september 2006 #7 Skrevet 11. september 2006 Nei, du må bruke sølvtøyet som barna har fått. Ingen glede av det i en skuff. Bruker bestikket her, men må bli flinkrere til å bruke koppene også. Folk har så lett for å spare på dyrere ting, men bruk det sier jeg:-)
lifa og Eline Skrevet 11. september 2006 #8 Skrevet 11. september 2006 Jeg bruker faktisk sølvbestikke jeg selv fikk i dåpsgave innimellom. Når gullet får slike flotte ting må det selvfølgelig brukes. Her har vi ikke tatt det i bruk enda fordi det er litt stort, men så fort snuppa kan spise av skjeen skal den taes i bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå