Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Skal ut og reise med fly fra Gardermoen på fredag. Må beregne 2,5 time med bilkjøring til Gardermoen. Og der skal vi først parkere, for så å ta flybussen bort til flyplassen. Flyet går 06:50. Tenkte da å kjøre kl 03:00. Men kan det bli dårlig tid? Bare tenker på i tilfelle gutten vår på 5 mnd plutselig skal ha mat, må skiftes på ol. Også må vogn og sånn pakkes inn. Men vil ikke dra tidligere enn vi må. Ikke vant med å reise med små barn.
Ranveig R Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Eg har heile tida tenkt at eg bør rekne 50% lenger tid på ein biltur når vi reiser med baby. Så 1 times kjøring blir for meg til 1,5t. For 2,5t ville eg i utgangspunket rekna ca 3,5 time. Men i og med det er om natta er det jo godt mulig at han søv heile vegen uansett. Litt tricky, men ville definitivt rekna god tid, det er bedre å ta ein pause om babyen skulle bli grinete, enn å måtte køyre non stop fordi dåke har dårleg tid.
Gjest Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 ville nok som ranveig R beregnet lengre tid til kjøring ja. Og hvis dere skal reise innland er siste innsjekking senest 1 time før avgang, og på utland er det 2 timer !!
Gjest Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Bare et lite tips ang. parkering. Dersom dere parkerer på langtidsparkering P2 (Parker så lang bak og til høyre som mulig), er det kort vei å gå til avgangshallen. Dere følger gangveien på oversiden/baksiden av parkeringen, og så står det skiltet til "departure" når dere kommer bort til bygget. (Dere går inn i kjelleren og tar heisen opp i avgangshallen). Da slipper dere å slå sammen vogna og stue den og all bagasjen inn i de (ofte) fulle transportbussene. Mye mer behagelig og lettvint for både dere og baby. Og det går minst like raskt!! (ca 10min gange). Hilsen fra oss som var mye ute og reiste med baby nr.1 )
Gjest Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 Ikke SENEST 1t innland og 2t utland, men TIDLIGST. Innsjekkingen åpner 2t. før avgang på utenlandsturene. Vogna leverer du på spesialbånd, så du kan sjekke inn baggasjen og vente litt med å levere vogna (f.eks hvis baby sover). Men du må selvsagt oppholde deg i avgangshallen, og der er det ikke stort å finne på.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #6 Skrevet 11. september 2006 Takk for tips, Elin. Og takk for synspunkter, Ranveig og Menga Menga: står på biletten : "Innsjekkingen starter minst 2 timer før planlagt avgang og skrankene stenger presis 40 minutter før planlagt avgang". Da MÅ man ikke være der 2 timer før da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå