kat Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 jeg har ei jente på 23 mnd som er ei skikkelig skravlehøne. hun skravler non stop hele dagen har gjort det ganske mange mnd nå og hun er flink språklig. jeg har bare ett barn så hun er vant til å få 100 % oppmerksomhet. er vant til at mamma leker med henne, leser bøker og pusler med henne. hun er veldig ivirig etter å lære nye ting og spør om alt. når jeg er hjemme alene med henne kan hun fint sitte alene å leke, men roper på meg hvis det er noe hun trenger hjelp til og vi kan sitte å holde på med ting i timesvis, men når jeg får besøk. blir min ellers så harmoniske jente helt forvandlet. hun maser non stop. og jeg må komme å være med på alt hun gjør. til og med i sklia hvor jeg ikke får lov til å hjelpe henne ellers. når jeg har besøk må jeg komme fysisk bort til sklia og bare stå der. se på meg nå mamma se på meg nå. noe som er helt normalt, men hun blir helt hysterisk hvis jeg setter med ned sammen med veninna mi eller hvem som skulle være på besøk. selv om jeg ser på henne hele tiden.klarer ikke overse ei lita jente som ligger på bakken å hyler mamman min mamman min kom hit. noen som har noen tips eller har det på samme måte. merker enkelte av veninnene mine ikke kommer så ofte på besøk lenger for de får jo ikke pratet med meg likevel. kommer hweller etter 7 når hun har lagt seg. før så kom de for å treffe henne å. er greit med de vennenne mine som selv har barn, men er jo ikke alle som har med seg en lekekamerat til lillemor. jeg vil jo gjerne gi henne all den oppmerksomheten hun trenger, men dette er litt i overkaqnt krevende enkelte ganger
Leetha Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 for å si det slik, du er bare nødt til å forklare henne at ikke mamma kan se på heeeeleeee tiden alltid, men at du er der for det. hun er nødt til å lære seg å respektere når voksne prater sammen!! eller kan du riskikere å få en uselvstendig jente etterhvert hvis du står pal på kommando til den minste ting. barn skal lære seg å vente og..de skal lære seg at det ikke er farlig å kjede seg litt. nå er ikke jenta di så stor enda, men du bør begynne litt ivertfall. du vil nok få igjen for det. er nok vanskelig siden hun er så mammadalt men det finnes mellomting lykke til:)
mammaen til Thomas Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Høres ut som gutten vår dette! Han var også slik i den alderen. Jeg begynte å si klart ifra ved enhver anledning at nå sitter mamma her og snakker, bare lek du. Eller jeg svarte at jeg ser deg her i sofaen hvor jeg sitter også. Eller nå må du leke litt med bilene dine mamma skal snakke litt med ... Han har godtatt det etter utallige repetisjoner.... Nå skjønner han at jeg ikke er med å deltar på samme måte når jeg har besøk, så nå er det veninnene mine han drar med seg.....ikke alltid de har hjerte til å si nei når han kommer.... Så nå er deg jeg som sitter alene i sofaen, mens småen leker med mitt besøk....(litt overdrevet dette da...)hihihihihihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå