kruta78 Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 jeg skal prøve å pumpe for å få opp produksjonen(har ikke nok melk-ammer og gir tillegg til vært måltid nå). er usikker på om jeg skal pumpe etter amming, eller vente en stund? hvor lenge pumpe hver gang? skal jeg pumpe etter at det er tomt for melk? Det er ikke altid så lett å pumpe ofte heller da jeg er aleine hjemme med babyen på dagtid...
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Er ikke den størrste eksperten men.... Er det noen perioder på døgnet det går lang tid mellom amming? Spises det på natt? Kan være mulighet til å legge inn en pumping på kveld/natt når babyen sover mest kanskje. Er vel de første to timene etter amming at melkeproduksjonen er størst, så kanskje pumpet 1-2 timer etter amming? Evt. prøve å legge babyen til brystet litt ofte for en periode? Så lenge babyen får tillegg, så kan det faktisk være vanskelig da babyen er mett, mens samtidig trenger å amme for å øke melkeproduksjonen. Kan det være verdt et forsøk å kutte litt ned på tillegget og evt. amme litt oftere for å øke produksjonen? Når jeg pumpet så pumpet jeg litt etter at det var tomt, om det er å anbefale vet jeg ikke. Pumpet max 8-10 minutter. Håper du får svar fra noen som er litt mer eksperter Lykke til.
Gjest Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 For å få opp produksjonen vil jeg anbefale at du pumper/ammer annen hver time eller oftere på dagtid, og gjerne en gang på natta hvis du ikke nattammer. Dersom du ammer hver tredje time, ville jeg selv valgt å pumpe meg midt i mellom ammingene, dvs etter ca 1.5t. Melkeproduksjonen er størst i den første timen etter amming/pumping. Det greieste er selvsagt om minsten vil ha pupp så ofte som annenhver time, men min gutt ville ikke det. Jeg anbefaler en elektrisk pumpe. Jeg fikk ut mer melk med den, og det gikk raskere enn med manuell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå