Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Gutten min på 2 år og 5 mnd. tester grenser hele tiden. Han har gjort det siden han bgynte å reise seg! han sitter aldri i ro , max 1 min når det er noe skikkelig artig på barneTV ( og det er det skjelden). Han er inni kjøleskapet, inni søppelen, klatrer oppi skapene på kjøkkenet, skrur på mikrobølgeovnen osv. ( Husk jeg har kommet bare til kjøkkenet, ikke nevnt enda alt han kan finne på på badet!!!) Han er farlig for seg selv og for andre og dette blir bare verre. Låser kjøkkenet noen gang , men vet ikke helt om dette er den rette måten å gjøre det på , men klarer ikke å gå etter han hele dagen og krangle med han. Vi flyttet inn i leiligheten 4 mnd siden så tenkt at det er ikke nødvendig med alle låsene, men ser ut at jeg må skru på de snart likevel! Prøver å aktivisere å rose han , og det hjelper en liten stund, men ikke noe lenge nei . Noen som har gode råd!
Gjest Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Hvis det er noen trøst,har jeg en som er akkurat likedan ;-) Han er 2 år og 3 mnd,og har vært sånn siden han begynte å gå.Forskjellen er at han blir mer og mer oppfinnsom.I tillegg har jeg ei på 4 mnd,så her er det full fart hele dagen. Jeg har fått plass til han i park tre dager i uken,da jeg var redd han kjedet seg,og det har vært til enorm hjelp.Han har også lært seg til å leke mer selvstendig,og kan nå sitte og leke litt for seg selv.Det gjorde han aldri før. Kanskje gutten din kjeder seg litt,og gjør dette for å få oppmerksomhet?Kanskje noen timer i park vil være godt for sønnen din også? Og så må vi jo bare trøste oss med at dette er er en kort periode,og de gjør dette for å utforske og lære ;-)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 He he godt å se at det er flere. Han går hos dagmamma 3 dager i uka og der er de mye ut , og det elsker han så er glad at han fikk plass der, ( Vi får håp at han får plass på barnehagen til neste år ). har tenkt 2 år no at det vil gå over og at det er bare en kort periode , men synes denne korte perioden har blitt ganske lang etter hvert :-) Etter hvert har jeg ( er mye alene med barna ) brukt mer tid på han for å se om det hjelper, men da kom et nytt problem på banen, storesøster på 4, 5 år har utviklet sterk søskensjalusi ( eller kjærlighet, vet ikke helt hva jeg skal kalle det). Så no kjenner jeg har kjørt meg fast i alle kantene . Dette er ikke enkelt nei, flere som har gode råd? Hovedinnlegger
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 vil bare si at sønnen min på 3år er likedann. Han har vert slik i over 1år, å jeg er så sliten at jg snart må legge meg inn på hvilehjem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå