Gå til innhold

fikk så vondt av jenta mi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 2 måneder gammel. Hun spiser godt og er lubben med masse deilige valker:-) Vi bader henne hver kveld og tenkte at alt gikk vel og bra, at vi gjorde det grundig. Men ikke grundig nok viste det seg! Når moren min tok en nøyere sjekk av valkene så hun at huden til babyen var skikkelig rød, betent med noe gult voksaktig under armhulene hvor det er kjempevanskelig å komme til! Du må virkelig ta tak i og dra valkene fra hverandre for å komme til, og der var vondten. Huff vi fikk så vondt av henne, vasket forsiktig og brukte zinkkrem der.Trodde at når vi badet henne, at vi gjorde en skikkelig jobb og at hun ble ren overalt, men der tok vi feil. I tillegg var det sårt under i området under halsen, der det også er vanskelig å komme til for hun gråter og liker det ikke. Skulle ønske at de på sykehuset, eller helsesøstera påpekte det for oss, hvor viktig det er å komme til de vanskelige stedene for å vaske det nøye (det er vårt første barn, vi er uerfarne) jeg kan tenke meg hvor ubehagelig det var for henne. Jeg skriver dette her for at dere som er like uerfarne som oss kan ta en sjekk og vaske babyene på en god måte. Nå ligger jenta vår glad og fornøyd, og jeg er takknemlig for at vi oppdaget dette her nå og ikke enda senere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke lett nei.. Mange som har opplevd det der, en liten krinkelkrok man ikke fant..:) Men bra det ble oppdaga da:)

Skrevet

Er nok ikke fordi du ikke gjør en god nok jobb i badebaljen, men fordi du ikke får tørket huden ordentlig etterpå. Hvis det blir værende fuktighet i valkene, så blir huden rød, sår og det lukter vondt.

Skrevet

Skjønner godt du fikk vondt av henne, men nå ordner det seg :o)

Gjorde selv samme erfaring med nr 1, så nå med lillegutt på 3 mnd vasker vi ham hver morgen og kveld med klut bak ørene, rundt halsen, under armer, på innsiden av albuen, bak knehasene etc., og så tørker vi veldig godt etterpå. Det virker som om lillegutt har sterkere hud enn storesøster, hun har atopisk eksem, men den må gjøres rent likevel :o)

Skrevet

Er helt enig med deg i at de på sykehuset godt kunne lære oss litt mer i henhold til stell av den lille. Min gutt er også rød og litt sår på halsen, oppdaget dette for noen dager siden. Skal sjekke alle valker i mårra når vi tar morgenstellet : )

Skrevet

Desverre er det ikke alltid like lett å vite eller å få vite alt som nybakte foreldre...men synes også det er for dårlig at dere ikke ble ordentlig opplært på sykehuset. Både jeg og mannen min ble opplært i hvordan vaske og stelle tulla vår.

Har selv "kranglet" med vår tulle da det skulle vaskes og tørkes både her og der, men det må jo gjøres.. Men for å kompansere for at hun må gjennom alt det "fæle", koser jeg ekstra med henne etterpå:o) og da tror jeg alt er glemt...Så koz dere masse med tulla deres:)

Skrevet

Jeg bruker potetmel under armene og i halsgropen etter vi har badet lillegutt. Dette fungerer kjempebra. Er han litt rød er det borte neste gang vi bader. Effektivt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...