HeleneSinMamma=] Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Lillesnupp har en tann som holder på å bryte gjennom å har såre gummer. Hun hyler å skriker å styrer verre både natt og dag. Jeg er alene hjemme med henne nå, sambo jobber borte, og er veeeldig sliten. Vet ikke hva jeg kan gjøre.. Er det noen som har gode råd? Et eller annet man kan gjøre for at det skal bli bedre for lillesnupp og litt stille i mine ører? Er veldig takknemmlig for alle svar...
Halloween-mamma Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Hos oss har det hjulpet med Dentinox (fra apoteket) de dagene han har vært plaget av tenner. Regner med du allerede har bitering og såntnoe som hun kan gnage litt på? Er hun stor nok til å få f.eks. kavring? Min gutt var veldig glad i å tygge på kavring når det klødde litt. Om det er helt krise, hvis hun f.eks. er så plaget at hun ikke får sove om kvelden så kan du gi henne en Paracet stikkpille. Det bør i hvert fall gjøre susen for i kveld slik at dere begge får dere en pause og litt søvn
Ranveig R Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Du kan kjøpe Dentinox på apoteket, det er lokalbedøvande og skal smørast rett på gummen. Effekten varar ikkje så lenge, men hos oss varte den akkurat lenge nok til at guten vår klarte å sovne... Ellers kan du fint gje ho ein paracet om det er såpass ille at ho ikkje får sove om natta. For søvn må ein ha. Vi pleide og å vri opp ein frottéklut i iskaldt vatn (ev. legge fuktig klut i ein pose i kjøleskapet) og la han "gnage" på den. Det lindrar ein del. Du kan og kjøpe "kjøle-bitering" som skal ligge i kjøleskapet ei stund før babyen får den.
HeleneSinMamma=] Skrevet 10. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2006 Tusen takk for svar;) Dentinox har vi, men hjelper ikke litt engang! Tror kanskje jeg kommer til å gi en paracet i natt om det blir like ille som det var natt til i dag. Skal også prøve med våt klut, det kan jo være det er nok! Men igjen, tusen hjertlig takk for svar! Er så sliten nå, så godt å ha noen "triks" i bakhånd når det står på som verst. )
Christel&Noah Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Har det akkurat som deg om dagen så jeg "sniklåner"rådene du har fått:) imens vi venter på at tanna skal titte fram:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå