Gå til innhold

Skriker på puppen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann på 2mnd har begynt å skrike på puppen, spiser litt og så skriker han, skjønner ikke hvorfor. Han klør veldig i gommene sine og har ikke spist så mye i dag. Noen andre m samme problem? Blir jo litt bekymret for han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke være mer hokus pokus enn at han har litt vondt i gommene, altså! Du kan kjøpe Dentinox på apoteket og smøre litt på gommene en liten stund før amming..det er ikke alle som synes Dentinox hjelper, men jeg føler at vi har hatt veldig god bruk for den i hvert fall :)

Sånn generelt om skriking ved puppen så har jeg funnet ut at hos min gutt er det i hovedsak tre grunner til at han kan finne på å skrike:

- tenner på vei (da kunne han gjerne spise mindre enn vanlig hele dagen, for så å ta det igjen utover natten)

- tett i nesen (saltvann eller mm i nesen før amming fikset det)

- utdrivningsrefleksen ikke ordentlig i gang (da slapp han puppen og prøvde igjen, slapp og prøvde igjen... etter å ha gjort sånn noen ganger så "skjønte" kroppen endelig hva gaulingen hans signaliserte, og det strømmet masse melk og han var fornøyd igjen :)

Skrevet

Takk for gode råd, da blir det apoteket i morgen så håper jeg det hjelper!

Puppenekt er det i alle fall ikke, for han er veldig glad i puppen, er ikke hele tiden han skriker på puppen, men litt innimellom. Men tror nok helst det kan være gommene, for han klør fælt.

Skrevet

Hos min var det ofte slik at han sovnet til kvelden nesten uten å ha fått noe særlig pupp til kvelds, men så våknet han igjen 20-30 minutter etterpå, og da kunne jeg amme uten problemer. Han var da i halvsøvne, kanskje for trøtt til å bry seg med vondt i gommene.. Kanskje noe liknende vil skje hos dere? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...