Anonym bruker Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Har prøvd grønnsakspureene og alle middasglassene for 6 mnd(nestle), hun liker ingen av dem.... Hva gir dere til middag? Det ser ut som hun virkelig ikke kunne fordra noen av dem, lager de grimasene. Jeg har prøvd i 2 uker nå. Hva bør jeg gi til middag? Siden hun er kresen... Hun er forresten 6,5 mnd
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Humlegutt brukte også lang tid på å lære å like middagsglass. Han brakk seg og rynket på nesen. Han er derimot veldig glad i sviskesaft. Blandet det i grøten hans for å få han til å like grøt. Til slutt prøvde vi det samme med middag, selv om sviske på gulrot ikke høres noe særlig godt ut ;o) Etter det har middagen gått ned på høykant. Droppet sviskesaften etter 2-3 ganger, gikk supert )
Halloween-mamma Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Min hadde en liten periode der han kun likte Hipp sin gulrotpure! Har du prøvd den? Da jeg startet å gi middag så spiste han først potet som jeg moste uten å mukke, men så ville han plutselig bare ha gulrotpureen.... Har du prøvd å variere konsistens? Kanskje hun vil ha den tjukkere enn tynnere? Kanskje du kan blande MM i maten for å gjøre smaken mer gjenkjennelig?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 Så pussig, mi elsker også sviskesaft, hun må ha den oppå grøten, får hun ikke det så nekter hun å spise den. Kunne du slutte med sviskesaften i grøten også? Jeg har prøvd, men da nekter hun å spise grøt også. Ser for meg at hun som voksen alltid har et glass sviskesaft i veska å pøser det på all mat hun spiser;) Håper hun liker andre smaker enn sviskesaft etterhvert.. Hun liker fruktmosen av eple og mango, men bare den. Er det bedre å lage middag selv enn å kjøpe babyglassene?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Har ikke prøvd hipp, bare nestle. kAN jo være hipp sin er bedre, får dra å kjøpe i morgen
Ranveig R Skrevet 10. september 2006 #6 Skrevet 10. september 2006 Guten vår spyttar ut alt av "kjøpemiddag" han. Så her må eg til pers og lage middagen sjølv. Begynte med gulrotpuré ved 6 mnd. Den er veldig søt og mild, og blir ofte godt motattt hos desse små. Eg laga den ved å koke gulrot, og mose den med staviksar saman med ein klatt margarin (melange uten melk og salt) og ein dæsj morsmelk. Du kan og bruke litt av vatnet du kokte gulrota i til å spe ut mosen til riktig konsistens. Etter kvart blanda eg i brokkoli, kålrabi, asparges, potet osv. Du kan og prøve å blande inn litt leverpostei, mange babyar likar det godt, og det er mykje jern i den.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2006 #7 Skrevet 10. september 2006 Min gutt bruker også lang tid på middag.Har prøvd snart 3 uker og han vil bare ha noen t-skjeer med grønnsakspure fra nestle m/morsmelk i.Gulrotpure fra hipp brekker han seg av .også andre 6 mnd glass.Så jeg vet ikke jeg...det tar vel sikkert bare litt tid. Han er 6 mnd.Prøvde å gi hjemmelaget gulrot og potetpure m/morsmelk-vil ikke ha det heller-Får ha tålmodghet
Anonym bruker Skrevet 10. september 2006 #8 Skrevet 10. september 2006 Ok=) Tusen takk for tipset! Melange uten melk og salt,fås det i alle butikker el?
Ranveig R Skrevet 10. september 2006 #9 Skrevet 10. september 2006 Ja, det står i kjøledisken saman med alt anna smør/margarin. Er litt blå på papiret. Du kan og blande litt matolje i mosen (solsikke/raps/annan nøytral olje), men sjølv synest eg at smaken blei veldig mykje bedre med margarin.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 10. september 2006 #10 Skrevet 10. september 2006 Meg med sviskene ) Nå spiser humlegutt gjerne grøten uten svisker ja ) Kommer nok til å bruke sviskene til å lure ham flere ganger ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå