Gå til innhold

Noen som har sluttet og amme helt uten videre? (samme som ammedebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi man bare følte det var "nok" på en måte? Jeg kan av ulike grunner tenke meg å bli ferdig med ammingen ved 6mnd alder, gå over til fast føde og mme. De fleste venter jo til barnet slutter naturlig.....

Hvordan trappet dere ned? Hvordan gjør jeg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da poden min var 8-9 mnd gammel spiste han fast føde til alle måltidene, og da syntes jeg at det ble naturlig å trappe ned ammingen til bare morgen og kveld. Nå er han 11 mnd og jeg ammer kun om morningen. Så jeg tror det synger på siste verset for å si det sånn. Og det er helt greit, for jeg er nok litt lei ammingen nå. Tror ikke han hadde brydd seg om vi hadde kuttet ut heller, men jeg har liksom fått det for meg at jeg skal amme til han er 1 år, så vi prøver noen uker til... :)

I ditt tilfelle ville jeg ventet med å slutte å amme til måltidene med fast føde er godt etablert. Og deretter trappe ned omtrent som jeg har gjort, bare litt raskere da hvis du ikke vil holde på så lenge. :)

Skrevet

Ja, jeg sluttet over natten med førstemann.

Skrevet

fikk du ikke brystspreng da anonym?

Skrevet

Jeg hadde bare melk på ene sida,så selv om det var maasse melk i ene puppen var det ikke nok til henne.

Så da jeg måtte begynne å gi mme , slutta jeg likesågod helt.

Gikk ganske bra det!

Var veldig til spreng de første dagene, da pumpa jeg ut det aller aller verste , av og til , og gjorde det ei lita uke,og så bare lot jeg vær å gjøre noe.

Skrevet

Vi har trappet ned naturlig. Altså jeg har ikke gjort noe men hun har valgt hor mye hun vil ha. Nå er hun strax 1 år og får morgen og kveld. Ser hun er klar for å kutte kvelden nå så det skal vi gjøre når hun runder året. Regner med at morgenen følger ganske kjapt etter.

Skrevet

jeg fikk mindre og mindre melk etter ca 3 måneder sist, og da det ikke var nok for å mette han så fikk han mme og jeg pumpet meg i noen uker før jeg bare kuttet det helt. gikk kjempebra det, og han var mye blidere og mer tilfreds da han ble skikkelig mett:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...