Gå til innhold

jeg er ikke helt sikkert hvor lenge jeg skal holde ut?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og samboeren min har vært sammen i 14 år...vi har en sønn, og har vi mistet flere ganger og prøver å bli gravid......MEN han er helt annerledes når vi er på fest og sånn, hvor vi treffer flere folk...føler at han ikke trives med mitt selskap,,,går rundt prøver å få oppmerksomhet fra andre (spesiel hvis de er single)...i natt har han vært på fest uten meg(for først gang) og kom hjemm 06:00....jeg måtte på jobb og jeg var ikke meg selv...men det gikk den dagen også....jeg føler han skjuler/lyver en del ting som jeg har funnet ut (det e små ting men som på en måte gjør at jeg mistenker han for ALT)...han stakkars gutten min er veldig sårbar og han kommer sikkert å få problemer hvis jeg går fra samboen......jeg er ikke helt sikkert heller om jeg kommer til å gjøre det...men jeg må jo tenke hvor lenge skal jeg fortsette med han som jeg syns er utro.....han er den typen som ikke vil snakke hvis jeg begynner å snakke om ting som peker vår ulikhet og sånn

Hva skal jeg gjør????????????jeg har ikke noen å snakke med...jeg bor langt fra familien min og det er uhørt å snakke om sånne ting hos oss...HJEEEEEELP!!!!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Synes du skal sette deg ned å snakke med samboeren din. Fortelle han hvordan du har det, og hva du mistenker han for...Uten at dere gjør det kommer dere ikke til å få noe godt forhold er jeg redd.

Skrevet

Ikke for at jeg er noen ekspert eller psykolog, men kan ikke dette være bare en fase han gjennomgår? Dere har vært sammen lenge, han føler kanskje at han trenger bekreftelse på at han fremdeles er interessant for kvinner osv.... Farlig spill med andre ord, men jeg vil nesten tro at det går over og at han kommer til seg selv igjen etter en stund?

Om du holder ut, altså.... Ikke lett det der. Men lykke til!

Skrevet

Dette er tøft for deg, det er sikkert! Og det at du reagerer sånn som du gjør synes jeg virker som et tegn på at du er sliten, litt misfornøyd i forholdet og at dere har kommet inn i en ond sirkel der dere ikke er så flinke til å se hverandre og pleie forholdet deres. Du sier at det ikke går an å snakke med mannen din om forhold-ting... vel, kanskje dere kan snakke om litt andre ting - som det å planlegge noe romantisk, frekt eller morro sammen og så kanskje begynne å kle dere opp for hverandre. Ta deg tid til å gjøre deg attraktiv og flørt litt... se om det fungerer? Det er hardt arbeid å få et forhold til å fungere og dersom en ikke gjør jobben sin så sliter begge. Altså kan jo du ta det første skrittet og se om han følger på... For han er tross alt en mann og menn er ikke alltid like flinke til å vite hva som skal til for å få et forhold til å fungere... Og da må vi utliste dem og sørge for at de skjønner at det tross alt er oss de vil ha;-)

Lykke til!

Skrevet

men han snakker heldigvis mer med menn enn med kvinner (så jeg slipper noen misstanker). Han er absolutt ikke en sånn som holder meg i hånda halve kvelden om vi er ute, og for han er det helt naturlig at man da går litt på hver sin kant. Stort sett synes jeg det er greit. Men vi kan heldigvis også gå ut og ta en rolig kveld (bare vi) sammen eller finne på noe annet.

Kanskje er det du som misstolker oppførselen til mannen din? Alle har behov for å snakke med og omgås andre enn partneren, og det kan høres ut til at du forventer litt mye. Bunner dette i at du kjenner lite folk der dere bor nå? I så fall kan du jo jobbe litt aktivt for å bygge opp et eget nettverk. At han ikke har vært ute uten deg på 14 år, synes jeg høres litt spesielt ut. Mannen min er som regel på guttetur 1 gang i året, og også gå ut med gutta i ny og ne. Jeg har likevel ingen grunn til å tvile på han, og det du må gjøre er å finne ut om dine misstanker er rasjonelle. I så fall har du all grunn til å reagere, selvfølgelig.

Det viktigste i et forhold er uansett kommunikasjon, og den må dere tydeligvis jobbe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...