Gå til innhold

Soving på en 2mnd gammel baby-umulig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter veldig med å få min lille gutt på snart 2 mnd å sove på dagen mellom 12 og 22. Sover korte snutter på ett kvarter så gråter han og jeg tar han opp. Skjer veldig ofte ettersom jeg har hørt ikke ungen skal ligge å grine. Han sovner kun på trilletur mellom 10 og 12 på dagen. Om natta sover han fra 23 til 4 for så å amme også sover han 2 t og så er det vanskelig å få han til å sove igjen føre gåturen.

Trenger virkelig hjelp ettersom jeg tror han har underskudd på søvn.

Nå f.eks ligger han i vogna si å sutter på smokk med åpne øyne, men så fort den forsvinner gråter han. Sånn driver han mellom hvert måltid og hele dagen går med til å prøve å få han til å sove....han spiser hver 3-4 time.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er søvnen mer eller mindre akkurat lik. Hun er like gammel (født 12.07) og sover fra 22-03 eller 23-04, får mat, sover to timer til og så våkner hun hver halvtime utover det. Hun sover ved siden av meg i sengen slik at jeg bare pupper henne i søvn igjen, men slitsomt er det likevel. Hun sover bare korte snutter på dagtid, men jeg har gitt opp å sitte hjemme og vente på at hun skal sove, nå styrer vi på hele dagen og så får hun bare finne søvnen der vi er når hun trenger den. Vi får håpe det går seg til etter hvert. Jenta mi er plaget med luft i magen, har Jørgen samme problemet?

Skrevet

Lille snuppa er er like gammel som Jørgen og selv om hun sover opp til 10 timer i strekk på natta,slet hun med å finne roen på dagen. Trikset her var å slutte med smokk til sovingen da det bare virket forstyrrende på henne. (har aldri fått smokk på natta). Ta vogna inn, ta vekk smukken og trill vogna frem og tilbake i lange frag til han sovner. Det kan ta tid, men til slutt vil han sovne. Når du tror han sover, så fortsett i alle fall i 10 minutter til. Sett deg forann tvn, og helt sånn at han ikke ser deg, så blir det ikke så kjedelig. Hvis han våkner igjen, så fortsett der du slapp og på samme måte. Etter å ha gjort dette noen dager, var problemet løst hos oss. I alle fall verdt et forsøk...

Skrevet

Eh, min lille prinsesse sover veldig mye-gjerne tre timer sammenhengende på dagtid! Om natten sover hun fra ca 21.30 til kl 04, da er hun sulten..Hun er prematur altså, født ti uker fortidlig- så korrigert er hun seks uker, ukorrigert 4 mnd, det er mulug derfor hun sover så mye..?

Skrevet

Høres veldig likst ut det her ja. Tror han enten har mye luft eller underskudd på søvn for han gråter endel. Skal til helsesøster tirsdag så jeg skal høre med henne om råd da. Jeg har og gitt opp å få han til å sove, reiser rundt på ting og lar ikke baby styre det, men de dagene jeg er hjemme føler jeg meg isolert og får ikke gjort stort. Nå sovnet han faktisk, men jeg måtte ta inn smokken på nytt og ha en andunge forran så den ikke skal dette ut. Men nå er det 4 t siden han åt så da gråter han vel snart igjen-sukk!!! Forstår iallefall ikke de som har en baby som sover fra 19 til 07 om mårran uten grining og mat, er dette vanlig eller er våre problemer vanligere?

Skrevet

Jeg hadde det litt sånn med førstemann, han sov lite. Begynte å gi han mme etter 1mnd. (fikk en ny unge, tror ikke han ble fornøyd med bare pupp)Han fikk mme etter at jeg hadde ammet på begge brystene, fikk ett nytt barn:). Ammet til han var 3mnd, etter det fikk han bare mme. Da begynte han å sove hele natta også.

Nr. 2 var helt annerledes, hun sover mye. Var fornøyd med pupp, hun fikk mm. til hun var 7mnd. Men da hun var 3mnd begynte jeg å gi henne mme på kvelden(siste måltid) og da begynte hun å sove hele natta. Pumpet meg på kvelden, mista ikke noe melk.

Skrevet

Jaja, da våknet han igjen. Men nå er det jo mattid. Det virker som om mange har har det helt forskjellig. Noen sover lite og andre mye. Vanskelig å si hva som er oppskriften. Jørgen har selvfølgelig hatt dager hvor han har sovet hele tiden, men de kan telles på en hånd. I begynnelsen ammet jeg han hver andre time, det sluttet jeg med for 2 uker siden og det han hjelpa endel fordi jeg tror han fik for mye melk. Det virker uansett som om det ene problemet tar over det andre her for alle. Nå er det soving som er problemet mitt, men jeg viste faktisk ikke at det å gå over til grøt og middag skulle være vanskelig det og...jaja, det er vel bare å glede seg ; ) Lykke til alle sammen!!!

Skrevet

Da lille prinsesse-vil-ikke var 2 1/2 mnd sluttet hun plutselig å sove på dagen. Kunne sove bare 30 min mellom 07 og 19! Jeg ble helt utslitt og hun var sliten og alt var bare mas. Men så tok en en søvnkur etter ferber-metoden hvor jeg la henne i senga tre ganger på dagtid, gjerne etter pupp og lot henne gråte, men gikk inn etter 3, 5 og 7 minutter og strøk henne på hodet og snakket til henne. Allerede dag 2 gikk det kjempegreit og nå våkner hun klokka 7 om morgenen og så sover hun ca en time fra ni til ti, så sover hun en halvtime ca kl. 12 og til slutt sover hun 1-2 timer i 2-3 tiden. Det aller beste er allikevel at hun sovner klokka 19 og sover til morgenen med bare en natt-pupp.

Dette fungerte i alle fall kjempegodt for oss, fordi jeg tror hun fikk hjelp til å etablere ett søvnmønster. Jenta var jo trøtt, men det var så mye gøy å oppdage at hun glemte å sove. Det er også veldig greit at hun har lært seg å legge seg i senga og sovne av seg selv uten vugging og synging og alt mulig i evigheter. Nå gråter hun kanskje bare et par minutter, men når jeg kommer inn og gir henne smokken roer hun seg ned og sovner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...