Diadora Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Guttene våre er nå 3mnd og skal helst ha mat 1 gang i timen så lenge de er våken. Blir ganske slitsomt siden de er to. Og jeg føler jeg får lite tid til de to andre barna siden jeg sitter og ammer hele tiden. Heldigvis krever de som oftest kun 1 måltid om natten. Skal bli en glede den dagen vi kan begynne med grøt. Ammer dere like ofte?
Katta & Lille Plom Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Jeg ammer min fem mnd hver fjerde time, men hun får begge puppene siden hun ikke har noen tvilling ;-) Ett nattmåltid.
Ranveig R Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Dei første 3,5 mnd ca amma eg "konstant". Minst kvar andre time, gjerne litt oftare. Frå ca 4 til 5 mnd roa han seg ned litt og ville berre ha pupp kvar 3. time. Frå 5 til 6 mnd var det oftare igjen. No som han er "stor" (11,5 mnd) vil han helst ha puppen tilgjengeleg heile tida. Men han drikk ikkje noko særleg. Vil visst berre forsikre seg om at den ikkje har forsvunne... ) Fram til ca 7 mnd fekk han pupp kl 22, 01, 04 og 06. La seg mellom 18.30 og 19.30, sov til 8-9. Frå 7 mnd fekk han berre pupp 01, 04 og 06. No får han pupp ca kl 02 og i 5-tida. Kl 6 er det som regel morgon. Deilig at gutane dine ikkje krev mat meir enn eing gong om natta, søvnen vart veldig avbrutt fram til ca 7 mnd, sjølv om vi samsov.
på tjukka med nr 2:) Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 Datteren min på 2,5 uker ammer jeg hver 3 time, noen ganger litt oftere. Om natten sover hun 4 timer mellom måltidene.
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Min gutt er 12 uker og jeg ammer han hver 2-4 time på dagen alt etter som. Noen dager tar han bare en pupp, og da blir han fortere sulten. Noen ganger tømmer han begge to go da kan det gå 4 timer mellom måltidene på dagen. På kvelden spiser han litt oftere, en gang c.a kl 18 og en gang rett før han legger seg sånn 19.30-20.00. Han spiser 1-2 ganger frem til kl. 09 - da er det morgen i følge Theodor ;-) SÅ: nei, jeg ammer ikke så ofte som deg..
CrazyCat Skrevet 10. september 2006 #6 Skrevet 10. september 2006 Min gutt ble 3 mnd i går og får en pupp hver 3-4 time på dagtid - ingenting om natta.
Thula Skrevet 10. september 2006 #7 Skrevet 10. september 2006 Tja, på dagtid går det vel 1,5-2 timer mellom hver gang, noen ganger mindre. Hun krever puppen konstant, elsker å ligge å kosesutte. Regner med at det blir større intervaller snart..
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 10. september 2006 #8 Skrevet 10. september 2006 Tulla vår er 3 måneder og 6 dager teller ikke men tror det er 4-7 ganger om dagen. Noen ganger suger hun lenge andre ganger har hun dårlig tid. Sover hele natten fra rundt 22 til 9. Eneste mme hun får er bittelitt på kvelden blandet med tran eneste måten jeg får i henne tran på og hun sluker det. Du burde kansje gi litt mme du også slik att de blir mettere?
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 10. september 2006 #9 Skrevet 10. september 2006 Telte etter 7 er det ikke hi hi. 4/5 er mer rett =0)
Chatzy Skrevet 10. september 2006 #10 Skrevet 10. september 2006 ja ammer hver time..pluss 2ganger om natta.
Gøril (210406) Skrevet 10. september 2006 #11 Skrevet 10. september 2006 Jeg gir jenta vår på 4,5mnd når hun måtte ønske det. Noen ganger er det kun etter 1 time og andre ganger kan det går litt lengre. Om natten så er det alt ifra 1 gang opp til 3 ganger jeg ammer henne. Ofte samsover vi på morgenkvisten og da sover hun godt Har ingen rutine når jeg skal amme henne.. her bestemmer hun selv
Anonym bruker Skrevet 10. september 2006 #12 Skrevet 10. september 2006 På dagtid: annenhver time. Utover ettermiddagen (før leggetid): hver time. I tillegg får han mme (200-300 ml) før han legges. Sover hele natta da :-) Han er fire måneder og et skikkelig matvrak... Han er veldig stor for alderen og temmelig aktiv, så det spørs om han ikke må få litt fast føde snart.
Diadora Skrevet 11. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 11. september 2006 Godt at det ikke bare er meg som ammer ofte! Er nok ikke melken som er problemet. Har fått opp produksjonen ganske mye og har mer enn nok til begge.
Aga:-) Skrevet 11. september 2006 #14 Skrevet 11. september 2006 Heisann! Jeg har ei jente på 4 uker, og to eldre barn som jeg har ammet lenge og vel. De første månedene i en babys liv er sentrert rundt pupp. Slik har det hvert fall vært for mine barn, og derfor ammes det i hytt og pine og nesten hele tiden her. Kanskje hver halvtime, eller noen ganger går det hele to timer mellom hver gang. Noen ganger klinker hun til og sover fire timer i ett strekk om natten, fantastisk deilig!! Puppen er jo ikke bare mat. Den representerer alt som er trygt, godt, varmt og koselig, og er som et skjold mot resten av verden som kan være nesten brutal mot små babyer med alle impulser, lyder og lys. Noen ganger trenger de pupp bare for å roe seg, for å kose, for i det hele tatt å samle seg og bli harmoniske igjen etter at de er blitt opprørt over noe. Jeg har ingen ambisjoner om å la det gå mange timer melllom hver amming, hvert fall ikke før om maaaaange måneder. Det er ikke viktig for meg å få en knallhard rutine på verken amming eller soving eller noe som helst. Jeg tror på dette med selvregulering, at babyene selv gir signaler på at nå trenger jeg det og det. Når de er så små, synes jeg de skal få det de trenger der og da. De er jo ikke store nok til å vente noe særlig. Når det er sagt, er det selvfølgelig situasjoner hvor det blir nødt til å vente. Vi er en stor familie, med mange barn og ungdommer som har ekstremt forskjellige behov. Hverdagen må tillempes, men det er nå slik at de yngste skal få dekkes sine behov først. Så kommer vi utgamle til slutt, som aldri får dekket våre behov...;-) Sånn er det jo å være småbarnsforelder, en er jo nødt til å sette sine egne behov på hylla for en stund. Det blir desto bedre å ta dem fram igjen om noen år:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå