AnonymeAnine Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Vår sønn på 4 mnd våkner flere ganger om natten og snur seg fra rygg til mage, blir frustrert og sliten, og begynner å klage. Han gråter ikke før det har gått en lang stund, men vi hører han jo siden vi sover på samme rom. Spørsmålet mitt er om noen har noen gode råd om hva vi da skal gjøre? Jeg snur han rundt, gir han smokken og han sovner igjen, men dette gjentar seg jo nesten hver time hele natten. Vi tar han opp en gang om natten og gir ham mat, så han kan jo ikke være sulten hver gang. Dette går jo naturlig nok ut over kvaliteten på søvnen siden vi må opp og snu ham "hele" tiden. Det er nesten som en tvangshandling, at han snur seg hele tiden. Vi har også prøvd å ha ham i sengen vår men det hjelper bare litt. Jeg blir veldig glad om noen har et godt råd eller to!
LivetErEnLek Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Du kan prøvee å tvinne et helseteppe og legge rundt han så det blir vanskligere for han å snu seg. Hvis ikke dette fungerer, så kan du jo kjøpe en babysafe.
AnonymeAnine Skrevet 10. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2006 Takk for svar:-) Har prøvd det med helseteppet, men da blir han bare enda mer frustrert for han SKAL snu seg. Har ikke lyst å prøve babysafe:-/ Jeg regner med at dette bare er en periode, men den må jo gå over snart!
Ane4barn Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 Her kjenner jeg meg veldig godt igjen, ja!!!! Nattesøvnen ble helt ødelagt en liten periode hos oss. Men så kom jeg plutselig til å tenke på en "pose" jeg kjøpte til eldstemann - det ser nesten ut som en ermeløs kjole, bare at den er tett nederst. Gjennom ermhullene på denne trekker man så et bredt stoffbelte som man spenner fast under madrassen slik at beltet ligger stramt inntil madrassen og inni posen. Når jeg la henne i denne fikk hun ikke snudd seg. Hun prøvde, men ble liggende på siden, og det var hun da heldigivs fornøyd med :-) Hun lå i denne fra ca 4 måneder til nå nylig (hun er snart sju måneder nå) Hun snur seg om natten nå også, men nå klarer hun å finne roen og kan sove maaaange timer i strekk også på magen. Husker dessverre ikke hvor jeg kjøpte denne posen, men det kan jo hende du får tak i det på en småbarnsbutikk i nærheten av der du bor. Det er iallfall verdt et forsøk!!
Ane4barn Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Ja, kanskje det var babysafe det heter, ja...:-) Funket iallfall for oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå