1,2 også 3 Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Jeg var til kontroll på fredag, og ut i fra størrelsen på symfyse-fundus målet, lurte legen på om jeg kanskje hadde termin i januar istedet for i februar. Jeg syns dette er rart, for jeg har hatt 3 ul, men det er ikke satt noen termin ut i fra de, hovedfokuset har vært om det var liv..... På skjemaet lå mitt mål langt opp på det hvite feltet, og legen ga beskjed om at hvis terminen ikke blir flyttet, skal jeg settes i gang på termin dato. Sønnen min var 4400 og 54 cm en uke før termin, og siden jeg er 160 høy, kommer jeg ikke til å klare å føde en baby som er større enn det...... Jeg ble litt satt ut, angående terminen. Tror dere det er mulig at jeg ( og cb digital) har tatt feil i mai?At jeg ble gravid i april?
Nicki_81 Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Enkelte vokser mye raskere enn andre, og får derfor mye større fundusmål. I og med at de ikke har sagt noe på ultra om terminen, er vel alt slik det skal være.
3 rosa og en blå Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 de kan jo hende du har bare ekstra mye fostervann ogsa da... jeg la hele tiden langt opp i mitt forgie svangerskap og jeg fikk en liten baby pa 3 kg og 51 lang pa 2 uker overtid. og det er mange om har enorme mal men foder sma unger.
1,2 også 3 Skrevet 10. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2006 Jeg skal på ul i uke 32 angående plassering av morkaka, så da vil de vel kunne ta en estimering av fødselsvekt. Blir det ks, så spiller det jo ingen rolle uansett. Jeg syns bare det var veldig rart at jeg skulle ha tatt så feil....
Gjest Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Uke 32... Men har du vært på ordinær UL? Der vil de jo gi deg en evnt ny termindato, eller fastsette den du har. Om du har termin i februar, skal du vel ha en ordinær ul før uke 32?
1,2 også 3 Skrevet 10. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2006 Jeg skal på den ordinære ul om 3 uker, men jeg mente at de kan ta en vekt estimering på ul i uke 32 hvis jeg har rett termin, og legen feil..... For da er det jo mulig at babyen er stor siden fs målet er godt over gjennomsnittet. Det er vel fore tidlig med vekt estimering på den ordinære ul..
Gjest Skrevet 10. september 2006 #7 Skrevet 10. september 2006 Okei... det er nok for tidlig med vekstestimering ja. men de måler MD og BD, og utfra de gir deg en termin. Hos meg er de også uenige om termin. Etter ordinær UL setter de ikke termin fordi babyene vokser så ulikt sa JM til oss. Men er det en hel mnd i forskjell vil de absolutt kunne se det på ordinær. JM sa at de regnet alle babyene for like frem til uke 20 ca. Kom du etter det kunne de ikke sette termin pga forskjeller. Vi skal tilbake i uke 28, for å få vekstestimering og sjekke livmorhals. Dette pga en del komlikasjoner, med de endrer ikke termin da, men bare følger med på hvor stor babyen er og om livmorhalsen trekker seg opp fortere enn den skal. Du får sikkert vite termin, om du eller legen har rett på ordinær ul :-) Lykke til... viktigste er jo at h*n har det bra inni der.. :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå