Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår er 1 1/2 og noen få ganger (en håndfull ganger over 6 mnd periode) har jeg tatt henne med inn i vår seng i håp om å få henne til å sove. Hun har egentlig ikke likt å sove hos oss så jeg har ikke sett på dette som ett problem, men plutselig har dette snudd. I natt voknet hun klokken 11 og stod klar i sengen, med dynen i hånden - helt klar for å sove inne hos oss. Den siste uken har hun kommet inn til oss en gang, det var klokken 5 om morgenen (og jeg orket ikke å ta runden, så jeg tok henne inn i sengen). Det skulle tydeligvis ikke mer til en en god natt for henne, og vips dette vil hun gjøre mer... Dere som har opplevd dette vet nok hvor dårlig man sover med småbarn i sengen - har dere noen tips til hvordan vi kan "av-venne" henne med dette, før det blir for ille? Jeg er ved termin for nummer to og har 6 mnd med nattevåk foran meg så jeg kan ikke ha henne liggende hos meg, uansett hvor koselig det kan være...

Takker for råd! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fins vel dessverre ingen "gratismåte" å gjøre det på. Siden du antagelig er sliten og sover dårlig nok som det er, så bør kanskje far ta seg av det. Datteren vår hadde en periode i sommer hvor hun våknet på nettene og ikke ville sove mer. (Hun er bare 14 mnd da..) Vi gikk inn til henne, ga henne smokken, la henne ned og gikk ut igjen. (Snakket ikke til henne, eller koste på henne eller noe sånt. Ville ikke at det skulle være noe spennende at vi kom inn til henne.) Så ventet vi 10 minutter, før vi gjorde det samme igjen. Etterhvert økte vi tiden mellom hver gang vi gikk inn, og prøvde å ikke gå inn når hun hylte som verst, slik at hun skulle føle at det at vi kom var belønning for at hun var rolig. Var mye hyling og skriking, og det var ikke akkurat festlig, men det funka!! Man må bare bestemme seg tror jeg, og være villig til å ikke sove så mye noen netter. (Skal innrømme at vi var så desperate at en av oss sov på madrass inne på rommet hennes et par netter, men det er jo ingen varig løsning.) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...