Mamma`n til Sofie Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Vesla nekter smokk og har i en måneds tid kun suttet på tommelen.. nå er det stort sett den som regjerer inni munnen, selv om jeg "hele tiden" drar den ut. Hun er 3 mnd. Vi har prøvd 4 forskjellige smokker uten hell på det området, selv om vi har prøvd daglig siden hun var 3 dager gammel. Jeg vet at tommelkos er fyfy og ikke anbefalt, men det er vannvittig koselig å se på da!! Men håper vi klarer å venne henne av den.. Noen med tips??
Beama Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Snuppa tok smokk helt til hun fant tommelen når hun var 2-3 mnd... har et enormt suttebehov.. Har rett og slett gitt opp jeg... får heller ta den kampen når hun blir litt eldre... er 7 mnd nå.... Hun koser seg jo sånn med den tommelen... Men prøver å passe litt på.. hun får ikke lov til å sutte på tommelen når hun spiser og når hun ligger i badekaret... og det ser det ut til at hun skjønner nå etterhvert... Så får jeg heller øke med flere situasjoner etterhvert som hun blir eldre og håpe at hun slutter selv før hun er 3 år.. Ellers så har jeg hørt mange som har brukt go negl eller sitronsaft på tommelen for at den ikke skal smake godt.. Men hadde jeg vært dere hadde jeg bare latt henne kose seg med den.. Jeg er litt glad for at snuppa bruker tommelen, hun roer seg utrolig lett på natten.. og hvis hun våkner om natten finner hun tommelen og sovner igjen. så får kampen komme når den måtte komme...
Mamma`n til Sofie Skrevet 10. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2006 Ja, de er utrolig skjønne der de ligger og sutter Deilig å høre at vi ikke er alene..trodde det var kun smokk som gjaldt, har ikke hørt om noen som er barn nå og gjør det. Så jeg trodde det hørte til oldtiden ! Det var gode tips du kom med. Og ja, det er skjønt deilig om natten da hun finner roen selv igjen. Nei, vi håper vi klarer å få henne til å slutte før hun begynner på skolen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå