Gå til innhold

Sove hele natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min våkner alltid i 5-6 tiden om morgenen, da sutrer han mye, for at det skal bli stille, så står jeg opp skifter bleie på han og gir han en liten flaske med melk. Da sover han alt fra 1 til 2,5 timer.

Noen tips om hvordan jeg skal klare å få vekk det nattmåltidet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kor gamal er han?

Kl. 5-6 er det vel strengt tatt morgon... Guten vår har alltid fått seg ein liten "sup" utpå morgonkvisten, for så å sovne igjen. Det er lenge å gå utan mat i 12 timar +. Kanskje han treng den melkeskvetten for i det heile tatt å kunne sove litt til? Vi bytar ikkje bleie då forresten, slenger berre fram puppen.

Du får forresten nyte det at han sovnar igjen etterpå, guten vår slutta plutselig med det, og bestemte seg for at det var morgon rundt kl 6...

Skrevet

spørs jo hvor gammel han er da??????????:=)

Skrevet

5mnd

Det er jo kjempebra at han faktisk sover til 6 da, men hadde liksom vært litt bedre med 7.

Skrevet

Det er heller ikkje forventa at ein baby som er under 6 mnd skal sove natta gjennom utan mat. Så eg synest berre du er heldig som får sove såpass godt som du gjer.

Ville ikkje gjort noko for å avvenne med morgonflaska før han er over 6 mnd og et fleire "gode" måltid fast føde pr. dag.

Skrevet

ja, kanskje så trenger han den supen for å sove litt til, han er jo en mathest, så 10-11 timer er jo ganske lenge uten mat da.

Skrevet

hvordan burde det gjøres når han blir 6mnd da? bare la være å gi han når han vil ha? vet jo at han blir god og mett igjennom hele dagen

Skrevet

Tror nok eneste løsningen er å gi han den flaske kl 5-6.

Jenta mi sov ikke natta gjennom før hun var 8mnd. Å det fordi hun ble fullammet til 6mnd å nektet å spise noe annent før hun var 7mnd. Å det var først når hun spiste to fast føde måltider at hun sov fra kl 20-08.

Å hun spiste gjerne hver tredje time natta gjennom...gjeeeesp. Men det er heldigvis borte nå :)

Skrevet

Eg har desverre ikkje gode råd ang. nattavvenning i og med at vi praktiserer nattpupp enno.

I utgangspunktet synest eg vel at litt melk i 5-6-tida ikkje kan reknast som nattmat og kanskje heller ikkje treng å avvennast...? Er litt usikker, spesielt viss det er mme han får, eg har inga erfaring med verken det eller flaske.

Så, ikkje noko særleg hjelp å få hos meg. Men det er mange "flaskemødre" her inne som sikkert kan ein heil del om dette. Du kan og sjå om du finn noko som kan vere til hjelp på www.flaskeposten.org - flaskemødre sin "ammehjelp"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...