Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alle dere som har født det siste halve året kommet dere ned i startvekt igjen? Jeg fødte for 6 uker siden, og har enda 12kg igjen å gå ned, har "bare" gått ned 6 kg. Synes det er lite siden snuppa veide over 4kg da hun ble født.. Kanskje jeg stresser litt med vekta, men er så lei av å være misfornøyd nå:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte 8/6 og sliter fortsatt. Det går tregt. Må vel bare innfinne oss med det, desverre

Skrevet

Jeg la vel på meg nesten 20 kg til slutt (ikke snakk om å trå på vekta da jeg skjønte at den ville tippe over 90). Etter fødselen var jeg nede i 76, gikk i begynnelsen opp til 78/79, og dette vedvarte ganske lenge... Men så fikk jeg gått en del tur og kommet meg litt fysisk, og nå, et halvt år etter, ser jeg faktisk 60-tallet på vektet. Jeg vet ikke helt hvor kiloene ble av, men alt har sakte, men sikkert trukket seg sammen. Ta det med ro, det er sant det de sier: Det tar ni måneder å bære frem et barn, og kroppen trenger ni måneder på seg til å trekke seg sammen igjen. Minst ;)

Skrevet

:o)

Eg fødde 21.09.05 og har framleis ca 18kg att. Den dagen eg kom heim frå sjukehuset var eg 2kg lettare enn dagen før eg fødde... Fattar ikkje at det er mulig ein gong. Fullammeperioden gjekk eg sakte men sikkert opp i vekt, til tross for sunn kost og veldig lite snop.

Begynte på Grete Roede-kurs då småen var 8 mnd, og har gått pent og pynteleg nedover etter det.

Det er ikkje alle som får ein "gratis slankekur" av amminga, ein del går ikkje ned i vekt før ammeperioden er over. (Eg klamrar meg fortsatt til håpet om at det skal gå lettare når eg sluttar å amme, føler at eg motarbeider kroppen min kvert einaste gram eg går ned.)

Skrevet

jeg la på meg 27 kilo under graviditeten..fødte for 14 dager siden og har tatt av meg 17 kilo siden da, så jeg har bare 10 kilo igjen før jeg når vekten jeg hadde før graviditeten..

Skrevet

gikk ned alle atte kg de første seks ukene. Her var det amminga som gjorde det, for jeg spiste som en hest..

Skrevet

Jeg gikk opp 15kg, og de første 7kg forsvant rett etter fødselen. Nå er snuppa 9 uker og jeg har 4kg igjen som skal av. Eneste form for aktivitet har vært gåturer. Har heller ikke spist spes sundt, så det er nok amminga som hjelper..

Skrevet

Jeg la på meg 17 kilo under svangerskapet, alt forsvant etter 3-4 måneder etter fødselen, jeg begynte å løpe, gå på lange turer og passet på hva jeg spiser, gikk ned uten problemer!

Du har nettop født, gi deg selv litt tid, du går ned skjønner du, sakte, men sikkert!

Skrevet

Jeg gikk opp 35 kg. Men mye av det var vann. Gikk ned 20 kg på sykehuset og ytterligere 10 kg de neste 2 ukene. Mangler 5 kg og har begynt å trene for å få de av. Baby er 4 mnd. nå.

Alle sier at det tar 9 mnd. for kroppen å gå opp de kg`ene. og det tar like lang tid før kroppen er tilbake til det normale.

Skrevet

Jeg fødte for snart 5 uker siden. Etter 4 uker var jeg nede i startvekta igjen, men la bare på meg 11 kg i svangerskapet.

Skrevet

Var gått ned 2 kg av egenvekt da jeg fødte... La ikke på meg mer enn 2,9 kg i hele svangerskapet, så det tæra bra på min "egen" vekt....

Hadde litt å ta av da... =)

Skrevet

Eg har komt under startvekta, men så la eg på meg lite under svangerskapet (10 kg). Fødde for 2,5 veke sidan. Følar eg rasar ned i vekt denne gangen. Fullamma forrige gang og, me då måtte eg kjempe med kg. Litt rart egentlig..

Skrevet

gikk opp 10 kg i svangerskapet, alt borte 3 uker etter fødsel. Har nå gått ned 5 kilo til, men prøver å holde igjen så godt jeg kan. Vet ikke helt hva som skjer, men vil IKKE gå mer ned i vekt nå. Kroppen ser imidlertid ut som før, har mistet mest muskler har jeg inntrykk av, så om en stund skal jeg begynne å trene for å bygge opp det som er borte...

Snodig så ulikt kroppene våre fungerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...