Gå til innhold

har jeg for høye tanker om meg selv...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er utdannet barnevernpedagog, med to års arbeidserfaring. (ikke så mye). Mamma og jeg er uenige på en del områder når det gjeler oppdragelsen av babyen min. Jeg begrunner en del av mine valg med teori og empiri jeg har fra min bachelor grad. Hun begrunner sine meninger med erfaring fra sine egne 3 barn. (slik har hun gjort og det gikk bra, derfor er min kunnskap meningsløs)

Det jeg lurer på er ; er det urimelig av meg å tenke at jeg, fordi jeg har studert og har en bachelor grad i barnevernpedagogikk med bla utviklingspsykologi, kan mer om hvordan div ting påvirker babyen min psykososialt enn hun som "bare" har erfaring fra sine 3 barn?? Eller må jeg regne med at hun vet best?

Jeg føler at hun ikke har hverken tro på eller respekt for min utdannelse, og det er frustrerende, da jeg føler at det er poengløst å forklare mine valg for henne. Jeg vet at jeg ikke behøver, men når hun stadig bringer på bane at jeg burde gjort slik og slik, vil jeg gjerne at hun skal forstå min side...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har et godt teoretisk grunnlag ja, men hun har erfaringen. Og erfaring er faktisk ikke "bare" Teorien passer faktisk ikke best på alle barn.

Det er ikke alltid best kun med noen av delene, men litt fra hver.

Men må faktisk si at jeg synes du virker litt ovenpå ja dessverre.

Skrevet

takk for ærlig tilbakemld ;o) .. og jeg mener jo heller ikke at erfaring er bare, derfor satte jeg anførselstegn...

jeg antar at jeg bare blir skuffa over at mamma ikke anerkjenner min utdannelse. Det er hvertafall slik jeg føler det.

Skrevet