Gå til innhold

Hjelp! Det klør og svir!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet med kløe rundt skjedeåpningen onsdag formiddag. Tok en Canestenkur (1 tablett - 500mg). Den typen uten salve. Fredag var det ikke blitt noe bedre. Snarere tvert imot. Oppsøkte lege. Han undersøkte meg ikke. Sa at det nok var en uvi, siden jeg ikke hadde særlig mye utflod. Tok urinprøve. Den var det eggehviter i. Fikk selexid. Han ba meg også om å kjøpe canestensalven. Har smurt med salven i går og i dag, men det blir ikke noe bedre. Svir og klør noe helt sinnsykt i hele skrittet. Noen som vet hvor lang tid det tar før en evt. soppinfeksjon går over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det verste er at med antibiotika blir du enda mer mottakelig for soppinfeksjon. Eggehvite i urin er ingen indikasjon på uvi, må ha vært utslag på noe annet på testen. Legen burde tatt en prøve av deg for å se om det virkelig var en soppinfeksjon. Hvis det er sopp så kan man ha det lenge ja, for enkelte kommer det tilbake gjentatte ganger. Vær forsiktig med såpe i underlivet, bruk ikke truseinnlegg, mao la ikke soppen få blomstre. Ta deg en tur til en annen lege hvis dette vedvarer, kløe og svie er bare helt grusomt, vet alt om det.

Skrevet

hadde en del problemer med sopp under graviditen, og da hjalp canasten etter en dag..

du bør få legen til å ta en gyn udersøkelse om det ikke er bedre til mandag.

Skrevet

Uff, ja. Må vel det! Irriterer meg over at han ikke kunne ta en titt da jeg var der på fredag. Han sa bare at jeg måtte gi canestenkuren litt tid. Ihvertfall en uke...

Skrevet

Useriøs lege som konstaterer sopp uten å ha undersøkt deg. Personlig har jeg aldri syntes at Canesten har vært så mye til hjelp. Soppinf har gått over av seg selv.

Skrevet

Er egentlig kjempefornøyd med ham, men denne gangen gikk det litt fort i svingene tror jeg!

Skrevet

Ja og det verste er at man til og med betaler for det....

Skrevet

Det kan være bakteriell vaginose (tror jeg det heter) også, det klør, og utfloden kan lukte vondt.

Skrevet

Tror nesten det er sopp, jeg. Hadde nesten ikke utflod da det startet. Nå har jeg endel, men den lukter ikke spesielt vondt! Har nesten vart en uke nå, så jeg begynner å bli litt utålmodig. Rart at det skal ta så lang tid før canesten-kuren virker!

Skrevet

Sopp er noe skikkelig dritt!!

Er det eneste stikkpillen du har tatt? Jeg tok også den, men fortsatte med de som er til 6 dagerskur.. Jeg klødde og svei som besatt, så derfor jeg ikke lot det bare være med den ene stikkpillen. Jeg fikk også noen andre som jeg kunne bruke i kombinasjon med stikkpillene til canesten. Dette tok det hos meg i hvertfall.. Ville prøvd den kuren som varer i 6 dager med Canesten, og de som du kan ta i kombinasjon med disse, + smøring...Jeg holdt på å gå i fra vett og forstand de 3 første dagene! Men, merket forskjell etter et par dager..Men, det klør og svir endel også, dersom man er sår etter all kløingen..I hvertfall ble jeg det...

Skrevet

Dette var jeg også veldig plaget med en periode - trodde det var sopp hver gang for det er veldig likt, men det viste seg å være baktriell vaginose og det klør og SVIR!!

Ifølge min lege kan det bli verre hvis du bruker Canesten det blir litt dempet der og da men blir aldri helt borte.... så hvis det ikke blir bedre hadde jeg hørt med legen min en gang til. De gangene jeg har hatt sopp har Canesten funket med EN gang hvertfall...synes det er rart at han mener det skal ta en uke.

Som sagt har jeg misforstått hvergang og trodd det har vært sopp - men den gang ei....

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg har hatt noe som heter Gardenella (eller noe sånt). Samme symptom som sopp, men skyldes oppvekst av en bakterie. Går ikke over med Canesten. Måtte ta tabeletter.

Skrevet

Har du prøvd Vivag stikkpillene du får kjøpt uten resept på apoteket? Det er melkesyrebakterier som hjelper å oprettholde, få tilbake riktig bakteriekultur i skjeden. Bør prøves, funker veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...