Gå til innhold

Hei jenter, ikke bli..

Anbefalte innlegg

Skrevet

sint og lei av meg nå... =) Men jeg vil gjerne vite om dette ser "forsvarlig" ut..? =)

0700-0800: mme 100-130 ml

1000-1100: grøt av ca 120 ml vann + ca 100 ml frutti/puré

1300-1400: mme 100-150 ml

1600-1700: mme 100-150 ml

1900-2000: grøt av ca 120 ml vann + ca 100 ml frutti/puré

(sover fra 2000 til ca 0700)

Gullet er snart 6 mån, og skal prøve med middag etterhvert.

Vann vil hun ikke ha, men vi skal fortsette å prøve...

Er førstegangs og lurer på om jeg er helt ute å sykkler... =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okej, dere er lei matprat nå... =)

Jaja, jeg prøvde jo i alle fall.

Skrevet

Helt umulig aa si hvis vi ikke vet vekta og oppgangen paa gutten, da...

Skrevet

Hmm, hadde vært kjekt å vite hvor stor han er..... For min tulle på 5mnd ville det vært for lite..... hun får mellom 150 og 180ml MME fem ganger daglig. I tillegg spiser hun en frutti ved siden av til lunsj og en stor posjon grøt ved siden av MME til kvelds....

Men om han er fornøyd er det nok greit! Jeg ville kanskje prøvd å gi litt MME eller vann på flaste før eller etter grøt-måltidene dine. De trenger væske og... Vi drikker jo ved siden av maten vi og=)

Skrevet

Er vanskelig å bedømme synes jeg. Så lenge de har det bra, vokser, trivest og sånn må man bare tro at det er bra :)

Også litt urettferdig å sammenligne litt sånn da vekt, forbrenning etc. spiller inn.

Frøkna mi er 7.5 mnd, veier ca. 7 kg og legger greit nok på seg av dette:

kl. 7.30: Ca. 100 - 140 ml mme

kl. 10.30: grøt av 80 ml vann (spiser sjelden opp) + 0-80 ml mme - av og til litt frukt (noen skjeer)

kl. 14.30: Middag (max 1/3 middagsglass) + litt frukt + 80-130 ml mme

kl. 18.00: 60 ml mme m/tran + litt grøt og/eller frukt (alt fra noen skjeer til nesten full porsjon)

kl. 19.30: Ca. 100 ml mme (koseflaske før natta)

Drikker alltid litt vann til måltidene sine. Får også noen skjeer med sviske (nam nam...) pga litt hard avføring.

Får av og til noen brødsmuler når det passer, men større brødbiter går i vrangen. Spiser 4 og noe 6 mnd mat.

Er også 1.gang, og prøver meg veldig fram med maten. Spesielt etter at hun har hatt en sykdomsperiode og gått lite opp i vekt. Skal bli gøy å se nå på 8-mnd kontrollen hvordan det går etter at hun har begynt å spise fast føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...