Gå til innhold

Tror jeg har grått på meg mer melk jeg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikkje gjort noe annet de siste dagene enn å være lei meg og følt meg udugelig som mor.....har slitt med amminga - puppenekt og lite melk- i flere uker, og dette har vært min store sorg. Har så gjerne ville amme mitt lille gull og tårene har fosset hver gang jeg har tenkt tilbake på de koselige ammestundene vi har hatt.

Har ammet mye på nettene i denne perioden, men om dagen har alle måltider vært en kamp...., som etterhvert resulterte i at melkeproduksjonen min avtok...,og det gjorde ikke situasjonen noe bedre!

Men idag har underet skjedd :) Jeg våknet med spreng i begge brystene, og gullet mitt hang i puppen som bare det. Hun knør fortsatt og slipper taket et par ganger, men hun spiste seg mett!!! Og hun var fornøyd etterpå!!!! Og slik har det fortsatt i hele dag!!!

Leste en plass her at det å gråte hjelper på ammingen....å jeg tror faktisk det er det som har hjulpet på her....har prøvd alt annet uten noe effekt...! Til slutt rant begeret over hos meg og tårene kom for fullt....mulig dette fikk meg til å lette på trykket og slappe mere av...., helt utrolig!

Så jenter, hvis dere plages med ammingen og dette gjør dere fortvilet, trist eller stresser dere(for det gjør det, det vet alle som virkelig har plagdes), så vær ikke redd for å la tårene få fritt fall...for det KAN være det som skal til :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi, ja ikke sant :) Er så strålende fornøyd...

Tror jeg skal amme til hun blir konfrmet jeg nå;)

Skrevet

Så flott da :P Deilig:-)

Hvor gammel er tulla di da?

Mi er 4 mnd.Her er det også litt kaos med amminga om dagen. Hun er så nysgjerrig+at hun er urolig pga luft i magen- titter rundt seg og slipper taket i ett sett. Nå har jeg kjøpt ammete for å se om det hjelper på luftsmertene :-)

Lykke til videre =)

Skrevet

Hun er også 4 mnd:)

Er også veldig nysgjerrig på dagtid og har også mye luft i magen(spesielt under ammingen), og dette gjør at hun vrir seg unna rimelig ofte. Men vi bruker god tid, så blir hun fornøyd til slutt!

Har du prøvd Minifom? Tenkte det kanskje kunne være løsningen for oss.....har ikke prøvd det ennå..

Skrevet

Brukte Minifom fram til hun var 3 mnd, men vet ikke helt om det hjalp noe særlig. Hørt mye bra om fennikkel-te, så derfor kjøpte jeg amme-te.

Det skal sies at jenta mi har refluks og da og er behandlet for KISS, så tingene kan jo være litt kompleks...

Var det pga at hun surret og ikke spiste nok at du fikk mindre melk? Hvor lang tid tok det før produksjonen din gikk ned da? Er nemlig så redd for å miste produksjonen, når hun ikke tømmer puppen helt... :S

Skrevet

Ja, hadde jo puppenekt i noen uker og da spiste hun nesten ingenting, så det resulterte i lite melk(minket gradvis nesten fra dag til dag syntes jeg, men det har økt like fort igjen da). Men så lenge hun spiser, så beholder du nok melka...,kan jo pumpe deg litt etter hun har spist får tømt deg helt av og til ihvertfall.

Mi har også KISS og vi har endel skriking og uro om kveldene(mye luftsmerter). Går til behandling ho manuellterapeut nå...håper det begynner å hjelpe snart(har bare hatt 1 behandling)....

Lykke til til deg.....ting bedrer seg nok skal du se ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...