Gå til innhold

Sistegangsmammaer? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke ha flere =)

Andre som vet de er 110% ferdige?

Var jo en overraskelsesbaby denne lille jeg har, som snart fyller 1 år. Så det er forklarer litt.

Pluss at jeg har en drøss med barn fra før=)

Så er det flere sistegangsmødre her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg:-)

Har 3 barn, fordelt utover på 18 år og en gang må man jo stoppe!

Skrevet

Jeg også, selv om jeg også er førstegangsmamma...

Det kan godt hende at vi kommer til å ha flere barn en gang(fosterhjem/avlastningshjem/adopsjon), men kroppen min kan ikke være gravid en gang til dessverre :(

Skrevet

Jepp! Jeg føler meg utrolig priviligert og strålende fornøyd med å ha fått 2 fantastiske barn! Som ihuga rastløs evig "ung" og urban hadde jeg inntil jeg møtte min nåværende flotte mann avskrevet å få barn... Men vips - skjebnen ville det annerledes. Og nå har jeg to nydelige gutter, som ligner veldig på ham. De er så skjønne alle tre, så. Og jeg er i grunnen veldig fornøyd med to, og kunne faktisk ikke tenke meg flere. Vil heller følge opp mine to mirakler så godt jeg kan. Og KANSKJE en gang få tid til litt annet også...? Har jo ikke helt mistet lysten på storbyferier, restauranter, konserter, sene venninnekvelder, lære språk, osv. osv.

Skrevet

Jepp jeg er ferdig med å få babyer nå.

Om 8 dager blir minsten mitt 1 år.

Min eldste ble 20 nå i sommer.

Selv om jeg har vært så utrolig heldig å fått 6 flotte gutter så syntes jeg det er vemodig å tenke på at nå skal jeg ikke ha flere.

Skrevet

Mannen sier nei, til fler enn en.

Dessuten må jeg bare innrømme at jeg syns alderen da vil begynne å bety litt.

Men si at vi ikke får fler går ikke ann, har enmlig ikke tenkt å være avholds resten a livet og det er den eneste SIKRE prevensjonsmetode.

Vi skulle jo egentlig ikke hatt hun vi har nå helelr, ettersom gynekologen sa at jeg ikke kom til å bli garvid igjen (mistet tidligere) og at det hadde med alder å gjøre.

Det tok 16 mnd. fra jeg fikk den beskjeden og mensen uteblev.

han har ikke kunnet forklare hva som allikevel har skjedd.

Så det å si bastant nei, mener jeg ingen kan hvis de fortsetter å ha sex.

Skrevet

Jeg kan si det jeg, for jeg fikk tilbud om sterilisering da det ble ks og takket JA:-)

Skrevet

Jepp! Har tre og mener det får holde for oss. Tror ikke jeg har kapasitet til flere. Har jo bare jenter også da, så de største utfordringene blir vel først i tenårene uansett? Mannen frykter at jentene kommer i puberteten og jeg i overgangsalderen på samme tid... Blir sikkert festlig!

Men 110%... Det kan jeg ikke garantere. For selv om jeg tok ks ble jeg verken tilbudt eller ba selv om sterilisering... Satser på en viss kontroll likevel ;-)

Skrevet

Jeg har hørt om de som har sterilisert seg som har blitt pappa.

Der er det i hvertfall ikke sikkert. har riktignok ikke hørt om noen mødre men jeg stoler ikke lenger på legestanden når det gjelder dette her.

Bare så det er sagt jeg er overlykkelig for at legen ttok FEIL hos meg.

Skrevet

Ja det kan jeg forstå at du er overlykkelig over:-)

He he...kanskje jeg ender opp på BIM igjen da, som en av få som har blitt gravide etter sterilisering:-) Å kjære tid!

Skrevet

Gubben kutta strengen her =)

Så nå slipper vi tenke på DET...Gjorde det da jeg var 5 mnd på vei, så var det unnagjort.

=)

Skrevet

Skal ikke ha flere...dessverre!

Skrevet

Egentlig så har jeg sagt aldrig mer.... Det er samboerns første og han har i det stille sagt han ønsker en til... Det betyr 5 barn for meg... Gud hjelpe meg...

Fast barna har aldrig vært noen hindringer, føler jeg ikke har manglet noe...har vært mye på farten reist og opplevd masse opp i gjennom åren... Men så har jeg også haft snille foreldre... de blir jo ikke akkurat yngre... Men jeg har en storebror som ikke har barn, som mer en gjerne tar emot mine:-))

Så vi får se hva som skjer....Ønsker jo også å hjelpe barna, hvis dem ønsker studere etc...Dilemma, dilemma.

Skrevet

Kunne fint fått fler jeg:) Storkoser meg med ungene... og de blir så fort store...snufs... Meeen... sambo blir svett i panna hvis jeg så mye som ymter om flere barn! Han skal kutte strengen... men har enda ikke somlet seg til å søke/gå til lege. Det er jo smart når man bor sammen med noen som blir gravide bare av at naboen henger ut undertøyet på klessnora....

Skrevet

He, he... Takket også ja til sterilisering i forb.med ks - har hatt nok spenning i siste svangerskap for et helt liv...

Så ikke en gang til, nei!! Selv om det er veldig vemodig at alt er for siste gang..

Men nå har vi 6 unger (jeg har født 4 av dem), og da har vi vel gjort vårt for befolkningen av landet, både sammen og hver for oss!!!

Skrevet

Jepp- jeg er også ferdig med babyer. Den siste er en lite planlagt attpåklatt- som vi alle forguder.

Koser meg glugg i hjel, men nok er nok.

Skrevet

Gud hjelper meg, Han, - for jeg har 6 barn, påske-06 ;o)

Skrevet

Sterilisering er nå ganske så sikkert da. Uhyre få tilfeller hvor det ikke funker. ;-)

Skrevet

Vi skal ikke ha fler. Veldig vemodig ja, men sånn er livet, man kan jo tross alt ikke fortsette å få barn i all evighet uansett.

Skrevet

http://www.usatoday.com/news/nation/2005-10-12-sixteen-kids_x.htm?csp=34

hun er visst ikke ferdig enda....

http://www.jimbob.info/ der er hjemmesiden deres.

Hun sverget å ta imot alle barna som kom til henne, etter å angre en abort for mange år siden.

Nesten som en slags pilgrimsferd, eller noe sånt...aner ikke hva det kan kalles, jeg.

Men de ser ut til å være en flott familie,da! =)

Skrevet

Huff ja, det er litt vemodig at vi stopper nå.

Har to nydelige barn, men har i grunnen alltid ønsket med 3!

Innser at vi begynner å bli gamle (41 og 50) og starten for begge to var ganske slitsomme. Barna skal jo følges opp også så jeg får jo igrunnen nok å gjøre de neste 20 åra allikevel.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...