Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Jeg og barnefaren er ikke sammens,han bor i en annen kommune også,men så jobber han litt her hvor vi bor,og det ene førte til det andre,og nå er jeg gravid,det var ikke dette som skulle skje,men slik går det når ikke alt funker.. Jeg tar ansvar for mine feil,og skal selvfølgelig beholde barnet,og han mener også det er rett,så er enige der. Men hva skjer nå med trygdekontoret og alt av stønader jeg får derifra,mister jeg dette,siden han er barnefaren til mitt første barn også,og vi ikke er sammens nå? Fikk nemmelig høre at jeg måtte betale alt tilbake til trygdekontoret siden han var faren til begge,selv om vi ikke er sammens og dette var et max uhell..dette var en vennine som fortalte meg..jeg liker ikke å snakke med slike kontor,som tør ikke helt å ringe å spørre heller,tilfelle vi mister alt,da blir jeg og barnet jeg har fra før sittende helt alene uten penger og mat,også kommer nr 2 oppi alt dette også... huff,,,sliter litt med angst nå ja,dette skulle absolutt ikke skje,men skjed er skjed,og vi mener det ikke er noe å gjøre med det,vi tar begge ansvar for våre feil. Men er så livredd nå at trygdekontoret skal ta pengene,da sitter jeg her uten noen ting..hva skjer da... Noen som har vært oppi dette selv,og kan fortelle hva som skjer? Både legen og jordmoren vet jeg er enslig og har skrevet det inn på dataen. hva skjer nå?
trillemamma Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Dette temaet har vært tatt opp her inne tidligere. Jeg har aldri lest noe om at man mister støtten. Jeg har tvertimot lest at man fortsatt får støtte og at t.k. sjeldent stiller spørsmål med dette.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Synd egentlig, da dette kan bli utnyttet fullt og helt av alenmødre som vil utnytte systemet max. Man kan bare si at det var et uhell og så... ja, ja...unger skal dem ha....
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 Jeg var i samme situasjon da jeg skulle ha nr. 2. Jeg trodde alt var greit og at jeg skulle få støtte for nr. 2 også, men etter han ble født stanset de all støtten uten at jeg fikk noe forvarsel. Jeg fikk beskjed om å søke på ny og måtte bevise at jeg fremdeles var alene, men du har rett på støtte du må bare huske å kontakte TK og ordne ny søknad. Det er mulig reglene kan ha endret seg noe siden dette var for 6 år siden. Ta kontakt med TK de kan hjelpe deg.
Fam.Martinussen Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 du mister ikke støtten men må søke på nytt..jeg var i akkurat samme situasjon.men dersom dere skal flytte sammen igjen så mister du. jeg fortalte bare de det som hadde skjedd og da hjalp de meg med alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå