js74 Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Gutten vår er 10 uker og jeg har ammet han hele tiden. Nå de siste ukene har han fått et favoritt bryst, og bare vrir seg unna og skriker når jeg tilbyr det andre. Jeg har forsøkt å pumpe meg, men det kommer kun noen dråper ut av det. Begynner alltid med det brystet han ikke vil ha. Kan man miste melken i kun et bryst? Har noen kvelder nå måtte gitt mme for det har ikke vært nok med bare det ene brystet. Noen som har noen gode råd?
Gjest Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Jeg har opplevd det samme da storesøster var baby, men problemet oppstod ikke så tidlig som hos deg, så jeg hadde begynt med fast føde da det skjedde, og da er ikke problemet like stort. Men et par synspunkter har jeg ) - Ja, man kan miste melka i det ene brystet. - Fortsett å tilby det "dårlige" brystet først. Prøv evnt nesespray, slik at utdrvningsrefleksen kommer raskt i gang. Er du heldig klarer du å holde produksjonen i gang. - Det kan hende at dette er en fase som går over. - Du kan prøve å pumpe det dårlige brystet mens du ammer fra det gode. Da vil du nok få ut litt melk. Men det er jo vanskelig å få til begge deler samtidig. - Du kan prøve å øke produksjonen i go'puppen ved å amme annenhver time i noen dager. Kanskje klarer du deg med en pupp? Selv mistet jeg til slutt melka i den dårlige puppen, og fortsatte å amme med go'puppen. Det bel en litt uønsket størrelsforskjell på puppene ;-)
tin-tin Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 HEI. hvis du ikke ammer på en pupp vil melka bli borte. men du kan også få den lett tilbake igjen... Har du prøvd å legge til på god puppen først?? hvis det er utrivningen som er litt treg, vil dette nemlig sette igang utrivningen på den "dumme" puppen også. Når det gjelder pumping, så hjelper det masse at du pumper, bare det at du stimulerer gjør at du holder prod oppe. Jeg hadde veldig treg utrivning, og når jeg pumpet kom det først melk etter 5 minutter. men prøv å ikke stresse med det(vet det ikke er lett) for da kommer det mindre melk ut!! veldig dumt at det er sånn, men stress blokkerer for at melka kommer ut. og babyen får ut mye mere melk enn vi klarer å pumpe ut!! Jeg fikk veldig god hjelp av nese spray som du får på resept hos legen. Dette ble veldig masse på en gang men en ting til.... kanskje babyen din har vondt på den ene siden? stiv i nakken eller noe sånt. vi gikk til kiropratkor og det hjap masse. lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå