Gå til innhold

Hormonene som raser villt? Ang p pillen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det kan ta år før hormonene fra p pillen er ute av kroppen:) Men det jeg lurer på er hvor lenge jeg skal merke etterdønningene...og hva er det som gjør at hormonene raser? Prøver kroppen nå å produserer ekstra mye hormoner slik at de går helt på styr? ....noen som har en link jeg kan lese om dette på?

Ett eks. Jeg fikk spm om å møte mamma+noen andre i fam og være med på bytur...noe jeg hadde kjempelyst til..gå på cafe osv..men så viser det seg at min kjære sambo ikke slutter på jobb før mye senere..og kan ikke gi meg skyss til byen. (Langt å gå til buss herfra og hadde blitt for sent) så jeg tenkte..ok jajja...er ikke så fali...er jo bare en bytur....men så PLUTSELIG som klart lyn fra himmel....gikk i dusjen...så klarte jeg å brenne meg på dusjtingen..og der gikk det helt over styr for meg...ble plutselig KJEMPElei meg..og tårene spratt....klarte ikke å tenke klart engang...."hva er galt med meg" fikk jeg bare igjennom..dette er SLITSOMT..og dette har hendt oftere og oftere i det siste...hehe....plutselig er det noe som kicker meg av..og jeg skjønner ikke noe...blir kjempelei meg....kan være den minste filleting..og i dag da ble jeg kjempesur på sambo fordi han ikke kunne drite i å jobbe på lørdag og la meg ha bila istede...men dette er jo bare tull!!!! for jeg vil jo at han skal jobbe.....og jeg er jo ikke sint på han....

disse forbanna pillene....skal aldri begynne på dem igjen....har aldri vært sånn humørsvingniner på meg før....ikke i puberten engang...

noen som kjenner sg igjen?

(har ikke noe med at jeg har litt sånn pessimistisk dag som jeg skriver lenger nedi her hehe, for dette skjer når som helst)

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Høres ut som meg det! Humørsvingningene har tatt helt av. Har noen dager som er heelt forferdelige, mens andre dager tåler jeg alt. Skjønner jo at kroppen er vant til å bli proppa full av hormoner, men håper ikke det tar allverdens med tid før det blir mer stabilt altså.

Er nå på dag 43 i syklusen, tror jeg hadde el på torsdag som var. Stemmer det, så slår det den forrige syklusen din! Hah! Hehe, litt av en konkurranse det... :o)

klem

Skrevet

Jeg har gått på pilla siden før jeg ble 16(er nå 20).

Sluttet på pilla forrige mnd. Kjenner ikke igjen min egen kropp..

Trodde nesten jeg var gravid jeg.. Hadde så mange symptomer!

Skikkelig humørsvingninger da.. helt ille..

Aldri mer piller. Kan ikke være bra å dytte i seg alle disse hormonene..

Skrevet

ja...huff....håper du slipper å slå min syklus altså! For å ha 52 dagers var mer enn jævli nok...

er som sagt på dag 15 i dag jeg..og HÅPER at jeg har el snart..VÆRSNÅSNILL noen gi meg el hehe...kjenner at d river litt i siden..men d kan jo fort være noe annet....vet at eltestene blir negative...har ikke trua på noe annet..men har bestemt meg for å ha sex annahver dag lell...denne mnd SKAL d klaffe..hehe..som alle andre her har sagt i opptil flere år...shit au....

du skal gjerne få vinne denne konkuransen om du vil;) hehe

Skrevet

Mes-babysyk.

Ja har gått fra jeg var nesten 18 til nesten 21 jeg...altså 3 år..

Slutta på pilla i mai..og syns hormonene burde roe seg nå:P

Mnd etter pilleslutt var jeg sikker på at jeg var gravid..alle tegnene var der....men desverre gjaldt disse også pille slutt ja:( får heldigvis ikke disse lenger ! men mye annet har tatt over!....

Mamma kommer en tur etterpå...hun lurte på hvorfor jeg har sånne humørsvingner når jeg går på pilla (hun vet ikke at vi prøver)..hva i verden skal jeg bruke som dårlig unskyldning? hehe..

Hun har begynt å ane ting tror jeg....desverre..men kanskje like greit..så får hun ikke det store sjokket:)

klem

Skrevet

Skikkelig kjipt.. Fikk mensen 5dager over tiden jeg da. Blødde en dag, opphold en dag, også blødde jeg en dag igjen. Tok en test,men den var negativ. Får se om mensen kommer til den skal denna mnd da.

Skrevet

Tok oss en runde på torsdag da, i tilfelle det var el. Er ikke helt sikker, men er ganske sikker på at det var el slim da. Så hvis ikke tr kommer innen to uker, så får jeg ta en test å se. Om det blir neg å ingen tr, så ringer jeg legen!

Jeg håper også du får el snart! En lang syklus er mer enn nok. Og om du ikke finner el, så er det jo bra at du har tatt annahver dag metoden. Da er det alltid noen som ligger å venter på egget :o)

Skrevet

om det bare er en mnd siden pilleslutt så er d nok stor fare for uregelmessige sykluser ja...ta meg i forrige mnd 52 dager..mdn før 35 dager...såå:(

Håper på normal syklus denne mnd jeg da..men tviler egentlig...

Skrevet

Vet det kan ta tid før jeg får normal syklus igjen.. Er så kjip!

Du får ha lykke til med prøvingebn hvertfall.. Håpe det klaffer for deg snart.

Skrevet

Yasmin:) var fornøyd med dem da..ingen særlige bivirkninger eller noe..men skal aldri begynne på pilla igjen....

Hormonspiral tenker jeg blir neste:)

Håper det klaffer for deg og snart! klem

Skrevet

Nela:

Lurt at dere tok en runde ja:) Jeg gjorde den tabben i forrige mnd...jeg trodde jeg hadde ikm på dag 35 som sagt..men hadde vist el istede..men vi hadde ikke sex..for typen var redd jeg skulle begynne å blø under samleie..nå angrer vi selfølgelig....eneste positive med det er at jeg håper jeg får elslim denne mnd og:) for da finner jeg jo el!

Håper du er gravid nå da! Skikkelig kjipt å gå slik å vente!

hehe...jepp..skal ha soldatene klar til hoppe på egget...det veit ikke hva som slo det før det ble kapret i høy hastighet;) hihi

siden jeg ikke ha bolle i ovnen..så baker jeg nå rosin boller og kanelsnurrer jeg da:P

klem

Skrevet

Brukte det selv.. Ganske fornøyd. Er nå som jeg har sluttet på dem jeg ikke er fornøyd!!!!

Skrevet

hehe..riktig...samme her..hadde jeg vist dette da jeg begynte på pilla hadd jeg aldri begynt!!!! Men jeg takler ikke kondom heller..så da har jeg ett dilemma...hehe...men men...det prob har jeg jo ikke lenger nå..for nå vil jeg jo BLI KVITT denne prevansjonen..som sitter igjen i kroppen..sukk...

Skrevet

Gikk også på Yasmin. De virka helt fint de, men håper de slutter å virke nå snart da. Hadde jo ikke peiling på at de skulle gjøre syklusene så lange etterpå, men det tenkte jeg jo ikke på når jeg ikke ville bli gravid... Lett å angre nå, ja.

Synd at typen din var redd for blod da du hadde el :o( Det er noe med de der mannfolka og blod tror jeg.

Stakkars egget ditt da, kommer ikke til å ha en sjans denne pp'en. Skal for all del ikke slippe unna!!! :o)

De der bollene dine hørtes veldig gode ut, godt å trøste seg med andre boller når man ikke har en i ovnen, hihi :o) Ble litt godtesjuk jeg nå, synd (eller kanskje bra) at jeg ikke kjøpte noe når jeg var på butikken. Ikke nok med at humøret er så mye opp og ned, men har også fått noen ekstra kilo etter pilleslutt... Gleder meg til å få en skikkelig god unnskyldning på den stor magen :o)

klem

Skrevet

:) ja..vi har desverre opplevd at sex noen gang har satt igang mensen.....derfor er han bekymra for det..han syns for det første at det er ekkelt..og for det andre så tror han på død og liv at jeg har vondt når jeg blør..hehe:) Prøver å si nei..men tror meg ikke..jaja..MEN DENNE PP SKAL IKKE HAN SLIPPE UNNA...MOHHAAA..hihi

:) det var deilig med boller ja..og kanelsnurrer;) Jeg skal på butikken i tillegg..trenger noe salt..men burde virkelig ikke! Skal ha meg noe middag ihvertfall...tror d blir hjemmelaget pizza eller lasagne i dag..om jeg orker å lage det! Jeg har godt ned etter pilleslutt jeg..hehe...trente som en gal fra april til juni...gikk ned 10 kg på 2 måneder..men så begynte jeg på sommerjobb..og da ble det mindre trening så jeg gikk opp 4 av de kg jeg hadde gått ned...men nå skal jeg begynne å sykle igjen:) Jeg og gleder meg til å få gravidmage...fettet mitt blir vel hengende under den da men..da kan vi skjule:P stolt lell

Skrevet

Kjedelig å få mensen under sex ja, er ikke så veldig delikat det nei. Men vondt, hehe. Morsomt at han tror det:)

Så flink du er som har vært så flink å trene! Jeg er elendig på å trene, må bli flinkere! Hvis du gikk ned 10 kg på bare 2 måneder, så er det jo veldig lett å få de tilbake. Fint at ikke alle har kommet tilbake da:)

Har ikke hatt ordentlig middag i dag, bare spist en kyllingpølse fra Narvesen hehe. Skal spise litt hvitløksbaguett til kvelds tenkte jeg, namnam:) Pluss litt taco rester fra i går. Hjemmelaget pizza vil jeg absolutt anbefale deg å lage. Er sååååå godt! (Og så er det såååå lenge siden jeg har hatt det selv, hehe)

Skrevet

:) hørtes godt ut med tacorester og baguett rester og da;) ..

fikk nettop vite at sambo skal på pilsekveld hos kompis så vet ikke om jg gidder å bake pizza for bare mg...ble i grunn litt furten nå ja:S skal sitte her aleine i kveld jeg da...sUKK!..hehe...

Hva kan jeg lage da tro...? frister å lage pizza uansett men.....skal ha noe med kjøttdeig ihvertfall...kanksje kjøttdeig i pita med hvitløksaus og salat?

Skrevet

Hmm.. Da får du god tid til bimming da, hehe:) Litt kjedelig å få vite det rett før han skal dra da... Hadde nok også blitt litt furten, ja..

Mmmmmmmmmmmm!!! Kjøttdeig i pita med hvitløksaus og salat!!! Snadder! Kjenner at jeg begynner å få vann i munnen her av all denne gode maten du har tenkt å lage. Hjeeelp! Må vel stikke ut å kjøpe en masse snadder, så jeg kan sitte å stappe noe i munnen resten av kvelden, hehe:)

Skrevet

hehehe....syns du skal bimme med meg resten av kvelden jeg..kommer til å sitte her mutters alene med god mat....ILLE..høres ut som jeg har ett veldig innholdsrik livt..hehe....:)

Skal du i kveld da?

Hugsanbugs

Skrevet

:) Min samboer har tenkt å være hjemme, så vi tenkte å se en film. Kanskje gå en liten tur (så jeg kan få littegranne trim av og til, hehe) Han begynner vel å etterlyse meg snart, har ikke sett snurten av meg på godt over en time, hehe... Blir jo helt hekta på den her bimmen av og til:)

klem

Skrevet

Jeg og vil ha sambo hjemme:( snufs..han passet på å si i fra ETTER 18.00 for å være sikker på at jeg ikke rakk å kjøpe meg alkohol..(bare jeg som tenker sånn)..men gidder ikke være med dem å se på at de pilser og blir i godt humør....hehe...(klarer meg uten alk. er ikke d..men...)

Jeg må vel ha meg på butikken jeg da..og kjøpe meg noe middag ihvertfall.....

Skrevet

Han kunne i det minste ordna me alkohol til dere begge da... Mannfolk altså!! Jaja, var vel ikke med vilje. Men skjønner godt at du tenker sånn, ville også ha gjort det! Forresten ganske idiotisk at de stenger ølsalget i butikken FØR de stenger selve butikken... Tror ikke det hadde blitt så mange flere alkoholikere av å selge øl i noen få timer til...

Du må kose deg skikkelig nå da, jeg få i meg litt mat. Og kanskje vi finner en film å se. Da blir jeg vel borte herfra en god stund. Du må prøve å få en suuuper kveld sussa!! *Klemmeklemme*

Skrevet

hehe..ja mannfolk...men men...det er egentlig sånn guttepilsekveld lell.og eksen min er der....så begrenset hvor gøy det kan ha blitt..hehe..

jo foresten..min kjære sambo ringe da jeg skulle på butikken:

Kan du hete STig og kjøre han hit? Spurte han.....hittil ok ikke sant?..helt normalt.

MEN STIG ER EKSEN MIN..dumme sambo..og jeg liker ikke eksen min..han er en dust .....hehe...men men..snille meg gjorde det lell...og det ble pinelig hele kjøreturen..dum konversjasjon over bilen osv...latterlig..glad jeg fikk satt han av..hehe...

Jeg og syns det er teit med det ølsalget..men sånn er d i stakkarslige norge........

NÅ skal jeg lage meg mat..men aner ikke hva...så skal jeg vel se Break up med jenifer som sambo lasta ned til meg:) (tenker litt på meg da)

ha en flott kveld du og!

klem

Skrevet

Hehe, må jo være kjeeeempemoro å kjøre rundt med eksen sin... Jaaaaada!! Uff, jeg er glad for at jeg slipper å bekymre meg for å havne oppi den situasjonen. Rart med det, de fleste synes eksene er duster. Men man har faktisk engang hatt en helt annen mening om dem. Hehe, forelskelse gjør blind heter det vel.

Så han har lasta ned film til deg, ja. Var jo snilt gjort:) Har også lyst å se Break up. Må kanskje laste ned.. Så bare tv3 filmen i kveld. Har sett den før, men huska heldigvis ganske lite av den:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...