m a r r i s Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Jeg holder på med å spare opp et lite lager med morsmelk i frysen... Jeg lurer på når på døgnet dere andre pumper dere og ca hvor mye pumper dere ut hver gang? Jeg pumper ut ca 100 ml i høyre og 60 - 80 ml i venstre bryst hvis de er fulle. Har lest at man ikke skal helle fersk melk sammen med allerede fryst melk, noen som vet om dette stemmer? Takker for alle svar...
Beth84g Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Pumper da det passer jeg Gjerne på kvelden etter Siri har lagt seg. Da får jeg uansett spreng og det er en stund til hun våkner og skal ha mat. kommer ca 100ml til sammen. Fryser ned i poser så tar jeg heller opp flerposer til tining. Mener og å hørt at man ikke skal blande fryst og fersk melk.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 I bruksanvisningen til pumpa mi står det at en kan helle fersk melk over den fryste, men melka må være avkjølt først.. er jo bare å sette den i kjøleskapet litt!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 Man skal ikke helle fersk melk over fryst melk, hvis det er fare for at den ferske melka kan tine opp den fryste. Hvis mengden fersk melk er mye mindre enn den fryste, går det greit. Hvis ikke; sett den i kjøleskapet til avkjøling før frysing!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå