~anette & lukas + ella ~ Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 skal jeg gi til 7 uker gammel baby? gir en te skje hver dag, er det for lite? Han liker det ikke noe særlig, men spytter det ikke ut igjen. Er det like bra å gi D-Vitamin dråper som tran? Mange spm på en gang...
Stor_smil Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Du skal gi 5 ml. Men om hun ikke liker det og spytter det ut, er det bedre om du heller gir litt mindre i begynnelsen og gradvis øker. 5 ml er ca en spiseskje. Hvis du syntes det er vanskeli gå gi med skje, så anbefaler jeg å kjøpe 2 ml sprøyter på apoteket, det er mye bedre. Da trykker du sprøyten lett inn mot kinnet (inni munnen) og spruter forsiktig litt og litt. Det går som regel greit, fordi på den måten setter du i gang svelgrefleksen hennes. Du kan gi d-vit dråper i stedet, men da får hu ikke i seg fettsyrene som hun trenger. Men du kan eventuielt veksle litt, det gjør vi Håper du fikk svar på spørsmålene dine:) Og når det kommer til tran, gir du med sitronsmak? Den er ofte litt mildere og bedre for babyen å svelge Lykke til!
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 9. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2006 Hei og takk for svar:) når det gjelder tran med sitronsmak har jeg hørt at babyer ikke skal ha sitrusfrukt. Fortsetter å gi fra skje, kan eventuelt kjøpe sprøyte hvis det blir verre
Ranveig R Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 På helsestasjonen fekk vi beskjed om at vi skulle gje babyen ein "smaksprøve" av tran til å begynne med, og jobbe oss opp mot ei full teskei (5ml) til 6 mndsalder. D-dråpar er ikkje like bra. Tran inneheld D-vit og omega3, D-dråpar har berre D-vit. Men dersom babyen spyttar ut tranen er det bedre med D-dråpar enn ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå