Gjest Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 tulla mi har feber i dag! Sikkert som reaksjon på vaksiner i går. Var på 5 mnd kontroll. Hun har feber på 38,4. Er fryktelig varm syns jeg. Men ti lspørsmålet mitt; Vi er bedt bort i dag. Hva gjør vi? Hun er i fin form ellers..... Hva hadde dere gjort? Er det sånn at man ikke skal ta ut barna når de har feber?
*ale* Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 SÅ lenge dere skal være inne og du skjermer henne litt for "uro" er det neppe noe problem, Evt gi en paracet før dere drar, iallefall ta med. (og tempmåler) Noen unger kan få feberstigning hvis det blir mye ståk rundt dem, men så lenge hun får ro, at ikke alle skal holde henne og herje med henne så går det nok fint.
Gjest Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 ja tenkte det jeg å. Feber gått ned til 38 nå da.
Ranveig R Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 Eg ville vel ikkje tatt ein baby med feber ut på fjelltur eller på shopping, men å gå på besøk til nokon burde gå fint. Eg har sjølv "søkt tilflukt" hos mamma og pappa fleire gongar når lillegut har vore sjuk og mannen min har vore på jobb. I og med at feberen (sannsynlegvis) kjem av vaksina ho fekk i går er det heller ikkje nokon fare for at ho skal bli dårlegare av å gå ut. Uansett så er det ikkje så mykje feber det er snakk om. I følge helsesøster er grensa for feber/ikkje feber på 38.0. Dersom ho skulle bli veldig varm (opp i 39 - 39,5) kan det vere lurt å gje ho ein paracet stikkpille, då vil feberen gå noko ned og det verste ubehaget forsvinne. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå